Jakość zapakowania przesyłki może zadecydować o tym, czy klient ponownie skorzysta z usług naszego e-sklepu. Należy koniecznie uniknąć błędów przy pakowaniu przedmiotów do wysyłki, aby nie psuć opinii sklepu i nie zniechęcać klientów do ponownych zakupów.

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak pozornie nieistotne szczegóły wpływają na to, w jaki sposób klienci będą postrzegać nasz sklep internetowy. Jednym z ważnych czynników, wpływających na ich ocenę, jest jakość zapakowania przesyłki. Zdarza się, że transakcja przebiega modelowo, a klient mimo tego z zakupów nie jest zadowolony – właśnie przez nieprawidłowo wykonaną paczkę.

Takich problemów na szczęście łatwo uniknąć. Umiejętne zapakowanie towaru nie jest bowiem ani czasochłonne, ani też nie generuje dużych kosztów. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie pudełka kartonowe, a przy pakowaniu pamiętać o kilku najważniejszych zasadach. Jak jednak wybrać najlepsze opakowanie? Jak estetycznie i – co najważniejsze – bezpiecznie zapakować produkty przesyłane do klientów e-sklepu?

Jeśli chodzi o zadowolenie klientów i bezpieczeństwo przesyłki, najgorszym co możemy zrobić, jest użycie niskiej jakości opakowań. Często popełnianym błędem jest wykorzystanie zbyt zużytych kartonów z odzysku, czyli używanych już wcześniej do wysyłki, i – co niestety zdarza się dość często – uszkodzonych. Takie pudełka na pewno nie gwarantują naszej przesyłce ochrony przed niekorzystnymi czynnikami i sprawiają, że dociera ona do adresata, w stanie dalekim od tego, czego oczekują obie strony. Naraża to sklep na reklamację, co zawsze jest stratą, dodatkowo, co jeszcze gorsze, na niezadowolenie klienta, który zbyt długo musi czekać na otrzymanie swoich zakupów, gdy trzeba wysłać je ponownie.

Opakowania kartonowe, w których wysyłamy sprzedawane przedmioty koniecznie powinny być solidne. Przy wysyłaniu bardziej wartościowych towarów, dobrym rozwiązaniem jest zamówienie opakowań fasonowych, które dzięki specjalnemu systemowi zamykania nie sprawiają problemów przy rozpakowywaniu, gwarantując jednocześnie doskonałą ochronę znajdujących się w środku produktów.

Nawet najlepsze pudła tekturowe nie zapewnią jednak tego, że towary dotrą do kupującego w odpowiednim stanie, jeśli przesyłka nie będzie odpowiednio zapakowana. Za uszkodzenia w transporcie odpowiadają zazwyczaj puste przestrzenie pozostawione w opakowaniu podczas pakowania. Większość sklepów z tym problemem radzi sobie upychając do środka szary papier, stare gazety lub nawet firmowe dokumenty. W dobie coraz większego wpływu wizerunku firmy na zakupy oraz coraz bardziej estetycznych przesyłek, takie wypełnienie paczki nie może być dobrze odebrane przez klienta. Warto więc zainwestować w specjalnie przygotowane wypełniacze z tektury. Nie tylko estetycznie wypełnią pudełko oraz dużo lepiej zabezpieczą towar niż pognieciony papier, ale są także znacznie lepiej oceniane przez odbiorców niż wypełniacze z tworzyw sztucznych.

Oczywiście od estetyki wnętrza paczki jeszcze ważniejsze jest to, jak prezentuje się ona z zewnątrz. Dobrą praktyką jest więc stosowanie wyprodukowanych specjalnie dla naszej firmy pudełek. Elegancki nadruk na kartonie nie kosztuje dużo, a znacznie podniesie oceną klienta na temat naszego sklepu.

Posiadasz sklep internetowy? Nie stosujesz jeszcze spersonalizowanych rozwiązań pakowania i wysyłania towaru? Sprawdź naszą ofertę. Posiadamy rozwiązanie przygotowane specjalnie dla branży e-commerce, wysokiej jakości opakowania wysyłkowe w atrakcyjnych cenach. Zapraszamy do kontaktu.

Udostępnij

Udostępnij