W ostatni piątek (13.10.2017) w Warszawie odbyła się konferencja prezentująca kampanię „Kartonowe – stylowe i ekologiczne”. Kampania ma pokazywać, że karton to więcej niż pudełko, które służy do transportu towarów. To ekologiczne rozwiązanie, które nadaje się do wielokrotnego użycia i do przetwarzania, a dzięki zaledwie półrocznemu okresowi pełnego rozkładu jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku materiałów i alternatywą dla wielu nieulegających biodegradacji opakowań jednorazowych.
Konferencja jest częścią większej akcji „KartoNOVE”, promującej proekologiczne zachowania w codziennym życiu każdego z nas. Najważniejsze z nich to:
- Do sklepu idę zawsze z listą zakupów – nie kupuję tego, czego nie było na liście.
- W sklepie wybieram opakowania kartonowe, unikam plastiku. Nie biorę foliówek.
- Wychodzę z pokoju = wyłączam światło.
- Myję zęby = zakręcam wodę.
- Wybieram krótki prysznic, nie długą kąpiel.
- Zbieram makulaturę, zużyte baterie, elektrośmieci – nigdy nie wyrzucam tych rzeczy do kosza.
- Nie kupuję ciągle czegoś nowego.
- Mam bidon.
- Unikam fast foodów.
- Segreguję odpady.
Akcja ma na celu rozszerzenie pojęcia „bycia eko”, które obecnie odnosi się głównie do nabywania ekologicznych produktów spożywczych. A powinno być rozumiane jako styl życia, który charakteryzuje się podejmowaniem świadomych decyzji, nie tylko przy wyborze tego co jemy, ale również wszelkich innych produktów z których korzystamy, oraz odpowiedzialnych zachowaniach przy codziennych czynnościach. W to wpisuje się m.in wybieranie opakowań kartonowych zamiast plastikowych, ponieważ karton, dzięki swej ekologiczności, doskonale pasuje do tego trendu.
Organizatorami kampanii „KartoNOVE” są:
- ECMA POLSKA – Związek Pracodawców, Przetwórców Kartonu i Ich Dostawców (obecnie liczy 20 członków w Polsce, kolejnych 20 firm aspiruje do członkowstwa),
- Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW,
- firma Exacto,
- Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Udostępnij
Udostępnij
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.