Opakowania tekturowe do żywności

Opakowania z tektury podbijają przemył spożywczy. Już, według szacunków, stanowią 60 – 70% całego rynku opakowań żywności. Decydują o tym, w głównej mierze zalety tego materiału, ale także popularność trendu eko. Moda na ekologię, która dotyczy również rynku opakowań żywności, powoduje że na producentach żywności, ciąży presja ze strony użytkowników, domagających się nie tylko funkcjonalnych rozwiązań, ale również przyjaznych dla środowiska.

Dominującym odbiorcą tekturowych opakowań jest sektor żywności przetworzonej i świeżej. Stosuje się je do pakowania owoców i warzyw, mięsa i ryb, ciast i wyrobów piekarniczych, słodyczy, są również popularne przy pakowaniu żywności płynnej oraz w gastronomii. Dominują np. na rynku mleka – dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony.

Wzrost popularności na tego rodzaju opakowania powodują zmiany naszego zachowania. Szybkie tempo życia sprawia, że już 43% Polaków je, a 34% pije „poza domem”. Karton idealnie nadaje się do pakowania posiłków i napoi spożywanych „na zewnątrz”. Dzięki niskiej wadze, możliwości nadawania opakowaniom wygodnego dla użytkowników kształtu oraz stosowanie zakrętek umożliwiających wielokrotne zamykanie, to najlepszy materiał do tego typu zastosowań. Opakowania do dań gotowych i na wynos, czyli sektor convenience, ma być głównym motorem wzrostu zapotrzebowania na opakowania tekturowe do żywności.

Wartość całego polskiego rynku opakowań to ok. 9 mld EUR. Opakowania z kartonu i tektury mają w nim 33% udziału i zajmują drugą pozycję, za opakowaniami z tworzyw sztucznych. Według szacunków Polskiej Izby Opakowań, do roku 2020 ich udział wzrośnie do 36%.

Na wzrost popularności opakowań tekturowych, poza przemysłem spożywczym, będzie również miała branża e-commerce. Wzrost popularności zakupów przez internet sprawia, że tu również rośnie również zapotrzebowanie na opakowania z tektury.

Oprócz zalet dla konsumentów opakowania tekturowe mają również bardzo wiele zalet dla producentów. A jedną z ważniejszych, jest możliwość nanoszenia wysokiej jakości nadruków. Mogą one pełnić rolę nośnika informacji, nie tylko tych istotnych dla klienta np. o składzie i wartościach odżywczych produktu, ale również marketingowych, które przyczyniają się do budowy pozycji firmy na rynku.

Bookmark the permalink.
  • Telefon

    Nie wiesz co wybrać? Potrzebujesz dodatkowych informacji? Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

    Imię

    Telefon