Aby przyciągnąć uwagę klienta, producenci wykazują się coraz większą pomysłowością przy tworzeniu opakowań. Trend ten jest związany ze sprzedażą w każdym rodzaju sklepów i stał się już integralną częścią procesu zakupowego. Teraz opakowanie otrzymało dodatkowe zadanie, ma pomóc utrzymać zaangażowanie klienta jeszcze po zakończeniu transakcji.
Opakowanie przede wszystkim ma chronić produkt przed ewentualnym uszkodzeniem, a także ułatwić magazynowanie i przenoszenie towarów. Jednak obecnie równie istotna stała się funkcja marketingowa. Opakowania ma podkreślać wartości produktu poprzez wskazanie jego benefitów lub odpowiednią oprawę graficzną.
Eleganckie kartonowe pudełko z estetycznie nadrukowanym logo firmy, o ciekawym kształcie. W środku produkt, zabezpieczony dodatkową osłoną. Już sam taki sposób pakowania nadaje mu dodatkową wartość. Klient ma wrażenie że kupił coś bardzo cennego, a jego opinia jest bardzo ważna, kształtuje wizerunek firmy, w której dany produkt powstał. Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu wyróżnienie oferty, a opakowanie staje się równie ważne jak produkt, a może nawet ważniejsze. To ono pierwsze przyciąga wzrok i sprawia, że produkt wzbudzi zainteresowanie. Opakowania same w sobie świadczą o tym, że to, co skrywają, jest czymś cennym, wyjątkowym. Dlatego nie wolno lekceważyć tego tematu.
Kolejnym ważnym aspektem pakowania produktu, jest materiał z którego wykonamy opakowanie. Rośnie świadomość ekologiczna klientów, a na ich ocenę coraz większy wpływ ma to, czy opakowanie odbierają jako coś szkodliwego dla środowiska. Plastik, folie i tego typu materiały, mimo że ich jakość cały czas poprawia się, są negatywnie postrzegane przez klientów. Papier i tektura to najwyżej oceniane materiały, a można je wykorzystać naprawdę kreatywnie. Z pomocą przychodzą różne dekoracyjne materiały, takie jak wysokiej jakości kolorowe papiery do kaszerowania, ozdobne wyściółki, czy wysokiej jakości nadruki. Do ozdoby można używać akcesoriów, zwykle używanych do dekoracji prezentów. Przekłada się to na pozytywne wrażenia klienta, który kupując w sklepie produkt, ma wrażenie, że sprawia sobie prezent.
Udostępnij
Udostępnij
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.
Komisja Europejska opublikowała komunikat dotyczący celów klimatycznych na rok 2040. Nie jest to dokument prawny ale tekst, który rozpoczyna proces ustalania poziomów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Proponowany przez UE cel jest ambitny, zgodnie z postulatami środowiska naukowego. Powinien on jednak przede wszystkim opierać się na złożonych realiach gospodarczych i fizycznych, których żaden z zaproponowanych […]