Instytut Pantone ogłosił, że kolorem roku 2020 jest Classic Blue, odcień niebieskiego, przypominający niebo o zmroku. Kolor roku ustalany jest w drodze długiego i przemyślanego procesu, który uwzględnia styl życia i trendy branżowe. Osoby odpowiedzialne za wybór, śledzą różne obszary ludzkiej aktywności – od mody, przez design, filmy, teledyski, po szeroko rozumianą popkulturę i na tej podstawie określają kolor na dany rok.
Zachowując spokój, pewność siebie i połączenie, ten trwały niebieski odcień podkreśla nasze pragnienie niezawodnego i stabilnego fundamentu, na którym można budować, gdy przekroczymy próg w nowej erze. – to opis uzasadniający wybór Classic Blue na kolor, który ma dyktować trendy w 2020 r.
Kolor roku to trochę samospełniająca się przepowiednia. Werdykt instytutu jest zawsze szeroko komentowany, przede wszystkim przez osoby związane z projektowaniem graficznym, ale także w innych branżach, w których kolorystyka odgrywa ważną rolę. Przekłada się to na to, że kolor ten zaczyna królować w modzie, dekoracji wnętrz, projektach graficznych, również w branży beauty.
Classic Blue oznaczany jest jako PANTONE 19-4052. Określa się go jako ponadczasowy, elegancki i prosty, a jednocześnie przyciągający spojrzenia intensywnością. Skłania do refleksji, ale podkreśla też stabilność i zaufanie oraz sprzyja koncentracji. Classic Blue to kolor przypominający niebo o zmierzchu, dodający otuchy, składający obietnicę ochrony i podkreślający nasze pragnienie posiadania stabilnego i pewnego fundamentu, na którym możemy budować przyszłość.
Ponieważ technologia wciąż wyprzedza zdolność ludzi do przetwarzania wszystkiego, łatwo jest zrozumieć dlaczego skłaniamy się ku kolorom które budzą zaufanie. Według Instytutu Pantone, w 2020 roku będziemy poszukiwali spokoju i ukojenia, a Classic Blue właśnie to nam zapewnia jako harmonijny i stonowany kolor.
Instytut Pantone jest jednostką badawczą barw firmy Pantone, specjalisty w zakresie kolorów i odcieni, który prowadzi ich systematykę. Najmodniejszy kolor roku ogłasza od 2000 r. promując w ten sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raporty trendów. Pierwszym kolorem roku był Cerulean Blue, kolorem roku 2019 był koral (living coral).
Źródło: pantone.com
Udostępnij
Udostępnij
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.
Komisja Europejska opublikowała komunikat dotyczący celów klimatycznych na rok 2040. Nie jest to dokument prawny ale tekst, który rozpoczyna proces ustalania poziomów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Proponowany przez UE cel jest ambitny, zgodnie z postulatami środowiska naukowego. Powinien on jednak przede wszystkim opierać się na złożonych realiach gospodarczych i fizycznych, których żaden z zaproponowanych […]