Mieszkająca w Montrealu artystka Laurence Vallières jest najbardziej znana z ogromnych rzeźb zwierząt, które tworzy z tektury. Jej dzieła są atrakcyjnie wizualne jak i obdarzone poczuciem humoru. Artystka w swoich pracach nie stroni od bieżących problemów społecznych i politycznych. Tworzone przez nią rzeźby zwierząt, takie jak małpy, słonie czy nosorożce, są odpowiednikami pewnych grup ludzi oraz reprezentowanych przez nich ideologii.
Laurence Vallières urodziła się w Quebec City w Kanadzie i posiada dyplom z ceramiki z Uniwersytecie Concordia w Montrealu. Mimo klasycznego wykształcenia, jest zaliczana do artystów reprezentujących współczesną sztukę miejską. Gatunek ten zwykle kojarzony jest z farbami w sprayu i naściennym graffiti, w przypadku Laurence to jednak rzeźby wykonane w 100% z tektury.
Dlaczego karton? Laurence zawsze planowała realizować duże rzeźby, a materiałem z którego powstają miała być glina. Sytuacja finansowa zmusiła ją jednak do rewizji planów. Aby realizować plany artystyczne potrzebowała innego elastycznego, plastycznego i wytrzymałego materiału, do tego dostępnego w dużych ilościach i za przystępną cenę. Wybór padł na tekturę, która okazała się idealnym materiałem do jej celów i dodatkowo nadał nowy wymiar jej twórczości. Wykorzystanie tektury w rzeźbach nawiązuje do pojęcia nietrwałości i kruchości natury. Sposób, w jaki właściciel musi zadbać o dzieło sztuki, powinien być taki sam, w jaki dba o życie, które również jest kruche.
Łatwa dostępność tektury pozwoliła Laurence tworzyć i prezentować swoje prace na całym świecie. Przeszukuje ulice w poszukiwaniu wyrzuconych pudeł kartonowych , które następnie przekształca w oszałamiające rzeźby. Układając kolejne warstwy tektury, umiejętnie tworzy przedmioty, które wyrażają to, co powszechne w nowatorski sposób. Używając obrazów zwierząt, próbuje komentować współczesną rzeczywistość w humorystyczny sposób. Zachowuje zainteresowanie urbanistyką i sztuką uliczną, fascynują ją także reakcje widza na zestawienie dzieła sztuki z nieoczekiwanym otoczeniem.
Jak sama mówi – Jako artysta, moim celem musi być wyrażanie tego, co pospolite i przyziemne w sposób, który uczyni to interesującym i nowatorskim. W tym celu używam obrazów zwierząt, aby symbolizować i przedstawiać kwestie polityczne i zachowania społeczne. Moje prace są w dużym stopniu inspirowane literaturą George’a Orwella i Arta Spiegelmana. Użycie metafory pozwala rzeźbie na krytykę problemu lub filozofii bez wyraźnego określenia celu ich złości oraz nadaje jej charakter szeroko rozumianego, dzikiego żartu.
Źródło zdjęć: lauvallieres.com
Udostępnij
Udostępnij
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.