Wielu z nas uważa prawdopodobnie, że opakowanie dla sklepu internetowego nie ma większego znaczenia. Nic bardziej mylnego. Pierwszą rzeczą, którą klient widzi po otrzymaniu przesyłki, jest właśnie pudełko. Ważne jest więc, jakie wrażenie po sobie pozostawi. Należy zrobić wszystko, aby wywołało pozytywne emocje i zachęciło klienta do ponownych zakupów. Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinien więc na równi traktować zarówno politykę cenowej, asortyment, jak i jakość opakowań.
Aby osiągnąć pełny sukces, czyli zachęcić klientów do powrotu, warto postawić na oryginalność. Należy zadbać zarówno o formę pudełka, zadruk jak i zawarte na nim informacje. Historia udowodniła, że sukces wielu sklepów internetowych został zbudowany, właśnie w oparciu o wyjątkowe, zapadający w pamięć opakowania.
Jednym z ważniejszych aspektów, jest jakość wykonania samego pudełka. Opakowania wysyłkowe są zazwyczaj z kartonu. Musi to być jednak karton odpowiedniej jakości, który bez problemu wytrzyma trudy podróży i dobrze zabezpieczy zawartość. Przesyłki, aby dotrzeć do klienta, muszą przebyć często długą drogę, co wystawia nie tylko przedmiot, ale również pudełko na ogromną próbę. Kurierzy nie zawsze traktują paczki z należytym szacunkiem, dlatego trzeba ten fakt mieć na uwadze i zadbać o bezpieczeństwo produktu już na etapie projektowania opakowania. Postaraj się wybrać opakowania z możliwie wysokiej jakości tektury. Pudełka tej klasy będą droższe, jednak gwarantujemy, że dzięki takiemu rozwiązaniu każdy nowy klient stanie się stałym, regularnie powracającym kupującym.
Opakowanie powinno być nie tylko trwałe, ale również zapadające w pamięć. Oznacza to, że należy je odpowiednio zaprojektować. Należy zadbać nie tylko o oryginalny kształt, ale również pomyśleć o nadrukach. Dobrą praktyką jest umieszczanie na pudełkach nie tylko logotypu i danych teleadresowych firmy, ale także kilku, miłych słów skierowanych do klienta. Ciekawa sentencja może spowodować znaczącą poprawę humoru. Nie należy jednak przesadzać, każda osoba jest inna i czasem równie łatwo jest poprawić humor, jak i go pogorszyć. Nic także nie stoi na przeszkodzie, aby wolną przestrzeń na opakowaniu wykorzystać pod reklamę, czy dodatkowe informacje o sklepie.
Jeżeli zależy nam na wyróżnieniu się w gąszczu sklepów z podobnym asortymentem, musimy się postarać. Standardowe pudełka bez nadruku nie zawsze się sprawdzają, odrobina szaleństwa jest jak najbardziej wskazana. Trzeba jednak także pamiętać o umiarze, ponieważ trudno przewidzieć reakcję klienta, a ta może być inna niż to sobie wyobrażamy.
Udostępnij
Udostępnij
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.
Komisja Europejska opublikowała komunikat dotyczący celów klimatycznych na rok 2040. Nie jest to dokument prawny ale tekst, który rozpoczyna proces ustalania poziomów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Proponowany przez UE cel jest ambitny, zgodnie z postulatami środowiska naukowego. Powinien on jednak przede wszystkim opierać się na złożonych realiach gospodarczych i fizycznych, których żaden z zaproponowanych […]