Agencja Smithers Pira przygotowała nowy raport rynkowy dla branży opakowaniowej – The Future of Business Models in Packaging to 2022 (Przyszłość modeli biznesowych w opakowaniach do 2022 roku). Przewiduje on mocne przekształcanie branży związane z wprowadzaniem nowych modeli biznesowych oraz integracją usług.
Wartość usług związanych z opakowaniami w 2017 r. szacunkowo wyniosła 33,7 mld USD. Do 2022 r. ma osiągnąć 50 mld USD, co oznacza wskaźnik wzrostu na poziomie 9,5% rocznie. Przemysł opakowaniowy w dużej mierze pozostanie tradycyjny, wykorzystując sprawdzone materiały opakowaniowe takiej jak szkło, papier, tekturę, plastik, drewno i metal. Jednak coraz wyraźniej będzie pojawiał się trend rozszerzający obecny zakres działania, zarówno o innowacyjne materiały, nowe rynki jak i braże tworzone poprzez nowe modele biznesowe.
Raport Przyszłość modeli biznesowych w opakowaniach do 2022 roku analizuje pełne spektrum działań zaliczanych do branży opakowaniowej, od projektowania opakowań, poprzez rozwój materiałów, usługi pakowania, koszty działalności po badania konsumenckie.
Integracja usług, która w najbliższych latach będzie mocno przekształcać branżę, polegać będzie na tym, że producenci opakowań będą rozszerzać swoją ofertę usług, np. o pakowanie które jest obecnie największym segmentem tego rynku. Innym przykładem rozszerzania modelu biznesowego, jest producent opakowań, który oferuje również usługi projektowe. Producenci często dysponują zasobami wystarczającymi do stworzenia studia projektowego. A taka działalność pozwala zarówno na zwiększenie zysków, wprowadzania lepszych projektów, jak i uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki możliwości stworzenia własnej marki.
Zmiany te będą napędzane ewolucją odbiorców opakowań, nowymi technologiami i zmianą zachowań konsumenckich, a przede wszystkim:
- przez bardzo szybko rozwijającą się branżę e-commerce, który zmienia sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów,
- druk cyfrowy, który spersonalizuje produkty i zmieni sposób komunikacji pomiędzy firmą a konsumentem,
- rozwojem inteligentnych opakowań, które otworzą całkiem nowe możliwości dla branży opakowaniowej,
- rozwojem usług zleceń pakowania,
- rozwojem przemysłu 4.0, , wykorzystującym automatyzację, wymianę danych, internet rzeczy i komunikację bez udziału ludzi w całym łańcuchu dostawy,
- możliwość przetwarzanie ogromnych zbiorów danych (tzw. Big Data), co pozwoli ulepszyć i zracjonalizować wdrażanie zmian w czasie rzeczywistym,
Zródło: www.smitherspira.com/news/2018/january/global-packaging-services-market-to-reach-$50bn
Udostępnij
Udostępnij
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi) opublikowała wstępne statystyki sektora produkcja papieru i tektury w swoich krajach członkowskich za 2023 rok. Całkowita produkcja osiągnęła 74,3 mln ton, co oznacza znacznie niższy poziom porównując rok do roku, przy czym odnotowany spadek dotyczy wszystkich gatunków papieru i tektury.