24-25 września 2020 r. w EXPO XXI Warszawa odbyły się Targi Opakowań Packaging Innovations. Impreza została zorganizowana przy zachowaniu restrykcyjnych obostrzeń sanitarnych, które były ściśle przestrzegane. Nie odnotowano żadnych niepokojących sygnałów o tym jakoby przyczyniła się ona do rozprzestrzeniania koronowirusa, co można już stwierdzić, ponieważ upłynęło wystarczająco dużo czasu od zakończenia targów. Wydarzenie to więc stało się dowodem na to, że możliwe jest przygotowanie bezpiecznej imprezy targowej w obecnej sytuacji epidemiologicznej.

Większość imprez targowych nadal jest odwoływana lub przekładana na dość odległe terminy, a takie spotkania są potrzebne w każdej branży, nie tylko opakowaniowej. Można podczas nich poznać aktualne trendy rynkowe, nawiązać nowe i utrwalić dotychczasowych kontakty, to także możliwość prezentacji własnej oferty, a promocja jest istotna dla każdej firmy.

Uczestnictwo w targach to także poczucie, że powracamy do normalności, za czym wszyscy tęsknimy. Obecne obostrzenia, mimo, że znacznie łagodniejsze niż wiosną, bardzo już wszystkim ciążą. Niestety, na razie sytuacja nie wskazuje aby pandemia została opanowana. Wprost przeciwnie, gwałtownie rosnąca liczba zakażeń pozwala przypuszczać, że Targi Opakowań Packaging Innovations były ostatnią możliwością spotkania się branży opakowaniowej „na żywo”, na dłuższy czas.

Podczas targów poruszanych było wiele „gorących” tematów. Nie tylko pandemia zmieniła rynek opakowań. Równie ważne, co zmiany zachowań konsumentów wynikająca z obostrzeń sanitarnych i strachu przed zarażeniem, są zmiany wymagane przez europejskie strategie na rzecz powstrzymania zmian klimatu czy strategię gospodarki obiegu zamkniętego, do których branża musi się dostosować. Targi, dzięki konferencjom, panelom dyskusyjnym, szkoleniom czy warsztatom prowadzonym przez specjalistów od tej tematyki, umożliwiły uzyskanie odpowiedzi przynajmniej na część tych pytań.

Podczas targów można było także poznać nowości z branży opakowań oraz kierunki, w których rynek ten będzie podążał. Ekologia, co oczywiście nie jest zaskoczeniem, to dominujący trend który zdeterminuje rozwój opakowań na najbliższe lata. Takie zagadnienia jak ekoprojektowanie i materiały przyjazne dla środowiska, to główne kierunki badań jakie obecne są prowadzone nad rozwojem opakowań. Z ich efektami moża było zapoznać się podczas targów. Targi umożliwiały również nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Odwiedzających było mniej, jednak byli bardziej konkretni, co zauważyło większość wystawców. Takie podejście łatwo wytłumaczyć, targi odwiedzały przede wszystkim osoby zainteresowane sfinalizowaniem transakcji, a nie tylko zapoznaniem się z ofertą, co także wynika z obecnej sytuacji epidemiologicznej.

Targi Packaging Innovations zostały zorganizowane zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Każda osoba wchodząca na teren targów miała mierzoną temperaturę i była zobligowana do wypełnienia ankiety epidemiologicznej. Uczestnicy nosili maski i zachowywali dystans społeczny. Wszędzie były dostępne dozowniki z płynami do dezynfekcji rąk, a wspólne przestrzenie były często dezynfekowane. Uczestnicy targów przestrzegali wytycznych, co sprawiło, że wydarzenie odbyło się w sposób bezpieczny.

Udostępnij

Udostępnij