Sprzedaż żywności ekologicznej w Europie stabilnie wzrasta. Stajemy się coraz bardziej wymagający w kwestii tego, co jemy. Rośnie świadomość wpływu nieodpowiednich składników artykułów spożywczych na nasze zdrowie. A przecież chcemy być zdrowi i mieć wpływ na jakość naszego życia. My Polacy przywiązujemy do tego szczególną wagę.
Z badania wynika, że mieszkańcy naszego kraju poświęcają więcej uwagi bezpieczeństwu żywności niż inni Europejczycy. Już 84% z nas wybiera naturalną żywność bez sztucznych dodatków i konserwantów. Coraz więcej z nas i coraz dokładniej czyta etykiety, niestety ich rozumienie nadal jest na niskim poziomie, niemniej nasze zachowania wymuszają na producentach zmiany w ofercie produktów do spożycia. Już nie kolorowe opakowanie i niska cena ma pierwszoplanowe znaczenie, jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu, gdy zachwyciliśmy się zachodnią żywnością. Dziś polscy konsumenci coraz częściej dokonują świadomego wyboru produktów spożywczych na podstawie danych zawartych na etykietach. Brak sztucznych i niepotrzebnych dodatków staje się z roku na rok coraz ważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór produktu i widać tego efekty. Szacuje się że dzisiaj przeciętny Polak zjada ok. 4 kg chemicznych dodatków do żywności, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych to spożycie wynosi ok. 8 kg rocznie na osobę.
Zwracamy także coraz większą uwagę na to, czy opakowania produktów spożywczych zapewniają im wystarczające bezpieczeństwo – chronią ich wartości odżywcze i czy nie wchodzą w reakcję z zawartością, ważne również jest to, czy opakowanie nadaje się do recyklingu. Już 79% Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest ekologiczne. 60% badanych uważa, że w przyszłości opakowania będą jeszcze ważniejsze, a i tak na przestrzeni ostatnich lat ich rola bardzo wzrosła.
Dobre opakowanie chroni żywność, ma minimalny wpływ na środowisko i jest wygodne. Jego podstawową rolą jest chronić wartości odżywcze produktów, w taki sposób, aby nie było konieczności stosowania konserwantów. Musi zapewniać barierę przed światłem, które może niszczyć składniki odżywcze, oraz zapobiegać utlenianiu żywności. Powinny być również dobrym nośnikiem informacje o produkcie i jego składzie. Ważny jest także surowiec z którego zostało wykonane, ma to zasadniczy wpływ na środowisko. Liczy się to, czy opakowanie jest wykonane z naturalnego materiału, ile energii jest potrzebnej do przewożenia i magazynowania zapakowanych w nie produktów i czy podlega ono recyklingowi. I oczywiście cechy użytkowe. Opakowanie jest integralną częścią produktu, musi być więc łatwe w transporcie, przechowywaniu i użytkowaniu, wygodnie się otwierać i zamykać, pozwalać na jedzenie i picie w różnych okolicznościach.
Producent opakowań Viki Family oferuje opakowania tekturowe z certyfikatem FSC (opakowania ekologiczne). Jeżeli ich jeszcze nie używasz, czas na zmianę.
Udostępnij
Udostępnij
W Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju od początku lipca można oglądać wystawę „Life of a Box” autorstwa Heshama Malika, pakistańskiego artysty mieszkającego w Czechach, o międzynarodowej renomie. Wystawa, będąca częścią globalnego projektu, ma na celu szerzenie świadomości ekologicznej, stymulowanie zmiany postaw i inspirowanie do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jej koncepcja wpisuje się w coraz bardziej […]
W obliczu narastającego kryzysu odpadowego i rosnącej presji regulacyjnej, rynek opakowań nadających się do recyklingu przechodzi dynamiczną transformację. Według danych zawartych w raporcie opublikowanym przez Meticulous Research, wartość tego rynku w 2024 roku wyniosła blisko 117 miliardów dolarów, a do 2035 roku ma przekroczyć 280 miliardów. Oznacza to średnioroczny wzrost na poziomie ponad 8%, co […]
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]