Warszawa otwiera się na Wisłę. Bulwary stają się coraz dłuższe i coraz ładniejsze. Czy zostaną ulubionym miejscem spacerowym Warszawiaków i turystów oraz wizytówką miasta? Na pewno jest na to duża szansa. Wiele europejskich miast posiada piękne i funkcjonalnie urządzone bulwary, tłumnie odwiedzane przez mieszkańców, Warszawa właśnie do nich dołącza.
Bulwary wiślane w Warszawie są zlokalizowane na lewym brzegu rzeki. Ich przebudowa rozpoczęła się w 2013 roku. Pierwszy odcinek, od ulicy Boleść, do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, został oddany do użytku w 2015 roku. W tym roku oddano do użytku dwa kolejne odcinki, od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do Karowej i od mostu Świętokrzyskiego do ul. Karowej. Obecnie ich długość wynosi ponad 2,2 km.
W planach jest dalsza przebudowa nabrzeża, aż do mostu Poniatowskiego. Według założeń ratusza, całość zostanie zmodernizowana do 2021 roku. Najwcześniej, już w przyszłym roku, ma być gotowy 200-metrowy odcinek pomiędzy mostem Świętokrzyskim, a Cyplem Czerniakowskim.
Bulwary stają się świetnym miejscem rekreacyjnym dla Warszawy, znajduje się tu wiele obiektów oferujących różnego rodzaju atrakcje i mozliwość miłego spędzania. W pawilonach, zbudowanych w taki sposób, aby nie zaszkodziła im powódź, w końcu to teren zalewowy, znajdą się miejsca na różnego typu usługi. Obecnie w większości nie są jeszcze zagospodarowane. Ale są wyjątki, jeden z nich, nazwany „plażowym” oferuje usługi gastronomiczne, toaletę publiczną, natryski, wypożyczalnię leżaków i koszy wiklinowych, nowość w Warszawie i świetna oferta na upalne dni.
Oczywiście bulwary posiadają plażę, tarasy solarne i schody do samej rzeki. Zlokalizowano tu także amfiteatr, falujące ławki, ścieżkę rowerową. Zadbano o zieleń, sadząc dużą liczbę drzew i krzewów. Jako ozdoby służą m.in. figury ryb, z umieszczoną między nimi fontanną, która przyciąga bogatą iluminacją. Zadbano także o łatwy dostęp do bulwarów, zarówno dla pieszych m.in. poprzez przejścia podziemne, jak i dla statków, nadbrzeże jest dostosowane do ich cumowania.
Budowę pierwszych nadwiślańskich bulwarów w Warszawie rozpoczęto w latach 20. XIX-wieku. Inwestycja ciągnęła się bardzo długo, dopiero w 1910 r. ukończono promenadę na odcinku od mostu Kierbedzia (obecnego mostu Śląsko-Dąbrowskiego) do mostu Poniatowskiego. W latach 30. XX w. wybudowano bulwary od mostu Kierbedzia do ul. Boleść. Dalszą rozbudowę wstrzymał wybuch wojny. Po wojnie miasto zapomniało o Wiśle i bulwary popadały w coraz większą ruinę. Terz z powrotem mogą służyć mieszkańcom.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]