W dniach 11-15 2017 r. w Monachium odbywają się Światowe Targi Technologii Produkcji Napojów i Płynnych Pokarmów. To najważniejsze na świecie wydarzenie w zakresie produkcji, napełniania, pakowania, rozwiązań logistycznych i dystrybucji wszelkiego rodzaju napojów i płynnych środków spożywczych. Targi odbywają się co cztery lata.
Opakowania tekturowe, których popularność w pakowaniu produktów płynnych nieustannie rośnie, zwłaszcza w przemyśle mleczarskim i sokach, stają się coraz bardziej znaczącym fragmentem rynku pakowania tego rodzaju produktów. Decydujące tu są oczywiście właściwości tektury.
Tendencją, obecnie w każdej branży, jest minimalizacja wpływu opakowania na środowisko. I jest to ważny aspekt zarówno dla konsumentów, producentów, przetwórców jak i prawodawców. A opakowania tekturowe, jak żadne, pozwalają realizować cele wynikające z zasad zrównoważonego rozwoju – nadają się i do recyklingu i do kompostowania. Stosowanie opakowań będących akceptowalnymi dla świadomych ekologicznie odbiorców jest coraz ważniejsze dla ich producentów jak i firm z branż FMCG. Prowadzi to więc, do opracowania coraz to nowych rozwiązań w tej dziedzinie i napędza rozwój rynku.
Z raportu „The Future of Liquid Paperboard to 2022”, przygotowanego przez agencję badań rynkowych Smithers Pira, wynika, że produkcja opakowań tekturowych do produktów płynnych (LPB – liquid packaging board) będzie rosła w tempie 4,5% rocznie, przez najbliższe pięć lat.
Obecnie, trzy czwarte wszystkich wyprodukowanych opakowań LPB wykorzystywane jest w obu Amerykach i Europie. Azja w 2016 roku miała tylko 17-procentowy udział w tym rynku, pole do rozwoju jest tu więc ogromne, podobnie jak w Afryce. W Europie również można zauważyć znaczące różnice w możliwościach rozwoju tego rynku, w części zachodniej wzrost zapotrzebowania spowolnił, ale Europa Wschodnia cieszy się dużym i szybkim wzrostem popytu na opakowania LPB.
Ponad 70% opakowań LPB w 2016 roku wykorzystał przemysł mleczarski, a w ponad 20% zapakowano soki. Jednak już niedługo może pojawić się kolejny znaczący produkt wykorzystujący opakowania LPB, tzw. “alt-milk”, czyli mleczka na bazie orzechów i innych produktów pochodzenia roślinnego. A, że eksperci przewidują szybki wzrost popularności tego rodzaju napojów, będzie to również impuls dla rozwoju rynku LPB.
Udostępnij
Udostępnij
Podatek od nieprzetworzonego plastiku, znany jako Plastic Tax, odgrywa istotną rolę w walce z zanieczyszczeniem plastikowym i promowaniu bardziej zrównoważonych praktyk konsumenckich. Jednakże dla budżetu Polski, jak sugerują prognozy Ministerstwa Klimatu i Środowiska, wysokość tego podatku staje się coraz bardziej dotkliwa. W 2023 roku nasz kraj już musiał zapłacić 2 mld złotych, a prognozy na […]
Przemysł druku i produkcji opakowań obejmujący m.in. etykiety, opakowania elastyczne, opakowania tekturowe, w tym z tektury falistej przechodzi ogromną transformację. Ważne jest, aby wszyscy zainteresowani zrozumieli główne wyzwania stojące przed nimi i byli na nie przygotowani.
Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy przekazać serdeczne życzenia wszystkim naszym klientom, partnerom i pracownikom. Niech te wyjątkowe Święta będą pełne radości, nadziei i wzajemnej życzliwości. W tym czasie niechaj każdy z nas znajdzie chwilę spokoju i refleksji, by docenić piękno życia i otaczające nas szczęście. Niech radosna atmosfera Wielkanocy przyniesie do naszych serc odrodzenie, pokój […]
Upfield Holdings B.V., holenderski producent roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowanie do swoich produktów. Firma działa w 95 krajach, więc zastąpienie opakowań plastikowych papierowymi, to ogromny zysk dla środowiska.