Podczas uroczystej gali Kongresu ECMA (European Carton Makers Association – Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opakowań z Kartonu) wręczono nagrody 21. edycji konkursu European Carton Excellence Awards. Tytuł „Kartonu Roku 2017” otrzymało opakowanie „Geometrie Cividât” – ginu z miejscowości Cividale we Włoszech.
Opakowanie kartonowe, uznane za najlepszy projekt roku 2017, przygotowała firma Lucaprint z kartonu firmy BillerudKorsnäs. Jury podkreśliło, że zwycięskie opakowanie wyróżnia pozorna prostota i niedopowiedzenie. Ukośne wycięcia, które wyznaczają symetrię i geometrię opakowania, wzbudzają zainteresowanie konsumentów. Karton dobrze zabezpiecza znajdująca się wewnątrz okrągłą butelkę i zapewnia naturalne wrażenie równowagi.
Po raz pierwszy w tym roku, w konkursie przyznano „Nagrodę Publiczności”. Zwyciężyło opakowanie Ventofor-Combi Pack, firmy Lithosona, wykonane z kartonu firmy Metsä Board.
Pozostali zwycięzcy to:
- Kategoria „Chronić planetę” – opakowanie HAL Allergy Venomenhal, przygotowane przez Intergrafipak.
- Kategoria „Największa innowacja” – opakowanie Cupholder firmy Siemer Verpackung.
- Kategoria „Uroda i Kosmetyki” – opakowanie Beauty Box, rlc/packaging group.
- Kategoria „Żywność i pokarmy płynne” – opakowanie JDE Z1 Packaging firmy STI Group.
- Kategoria „Wyroby cukiernicze” – opakowanie LIQ gift set firmy VG Kvadra Pak JG.
- Kategoria „Zdrowie i farmacja” – opakowanie Ventofor-Combi Pack firmy Lithosan Basim Yayim Ambalaj Sanayi ve Tic., to opakowanie zdobyło również „Nagrodę Publiczności”.
- Kategoria „Napoje” – opakowanie Eco-Fontaine Jolival firmy VG Angoulème.
- Kategoria „Produkty nie-spożywcze” – opakowanie Yamasa Star Pack firmy PAWI Verpackungen.
- Kategoria „Rynki masowe” – opakowanie Babor packaging for ampoules firmy Edelmann.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]