W ostatni piątek (13.10.2017) w Warszawie odbyła się konferencja prezentująca kampanię „Kartonowe – stylowe i ekologiczne”. Kampania ma pokazywać, że karton to więcej niż pudełko, które służy do transportu towarów. To ekologiczne rozwiązanie, które nadaje się do wielokrotnego użycia i do przetwarzania, a dzięki zaledwie półrocznemu okresowi pełnego rozkładu jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku materiałów i alternatywą dla wielu nieulegających biodegradacji opakowań jednorazowych.

Konferencja jest częścią większej akcji „KartoNOVE”, promującej proekologiczne zachowania w codziennym życiu każdego z nas. Najważniejsze z nich to:

  • Do sklepu idę zawsze z listą zakupów – nie kupuję tego, czego nie było na liście.
  • W sklepie wybieram opakowania kartonowe, unikam plastiku. Nie biorę foliówek.
  • Wychodzę z pokoju = wyłączam światło.
  • Myję zęby = zakręcam wodę.
  • Wybieram krótki prysznic, nie długą kąpiel.
  • Zbieram makulaturę, zużyte baterie, elektrośmieci – nigdy nie wyrzucam tych rzeczy do kosza.
  • Nie kupuję ciągle czegoś nowego.
  • Mam bidon.
  • Unikam fast foodów.
  • Segreguję odpady.

Akcja ma na celu rozszerzenie pojęcia „bycia eko”, które obecnie odnosi się głównie do nabywania ekologicznych produktów spożywczych. A powinno być rozumiane jako styl życia, który charakteryzuje się podejmowaniem świadomych decyzji, nie tylko przy wyborze tego co jemy, ale również wszelkich innych produktów z których korzystamy, oraz odpowiedzialnych zachowaniach przy codziennych czynnościach. W to wpisuje się m.in wybieranie opakowań kartonowych zamiast plastikowych, ponieważ karton, dzięki swej ekologiczności, doskonale pasuje do tego trendu.

Organizatorami kampanii „KartoNOVE” są:

  • ECMA POLSKA – Związek Pracodawców, Przetwórców Kartonu i Ich Dostawców (obecnie liczy 20 członków w Polsce, kolejnych 20 firm aspiruje do członkowstwa),
  • Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW,
  • firma Exacto,
  • Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.

Udostępnij

Udostępnij