Wielu z nas uważa prawdopodobnie, że opakowanie dla sklepu internetowego nie ma większego znaczenia. Nic bardziej mylnego. Pierwszą rzeczą, którą klient widzi po otrzymaniu przesyłki, jest właśnie pudełko. Ważne jest więc, jakie wrażenie po sobie pozostawi. Należy zrobić wszystko, aby wywołało pozytywne emocje i zachęciło klienta do ponownych zakupów. Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinien więc na równi traktować zarówno politykę cenowej, asortyment, jak i jakość opakowań.

Aby osiągnąć pełny sukces, czyli zachęcić klientów do powrotu, warto postawić na oryginalność. Należy zadbać zarówno o formę pudełka, zadruk jak i zawarte na nim informacje. Historia udowodniła, że sukces wielu sklepów internetowych został zbudowany, właśnie w oparciu o wyjątkowe, zapadający w pamięć opakowania.

Jednym z ważniejszych aspektów, jest jakość wykonania samego pudełka. Opakowania wysyłkowe są zazwyczaj z kartonu. Musi to być jednak karton odpowiedniej jakości, który bez problemu wytrzyma trudy podróży i dobrze zabezpieczy zawartość. Przesyłki, aby dotrzeć do klienta, muszą przebyć często długą drogę, co wystawia nie tylko przedmiot, ale również pudełko na ogromną próbę. Kurierzy nie zawsze traktują paczki z należytym szacunkiem, dlatego trzeba ten fakt mieć na uwadze i zadbać o bezpieczeństwo produktu już na etapie projektowania opakowania. Postaraj się wybrać opakowania z możliwie wysokiej jakości tektury. Pudełka tej klasy będą droższe, jednak gwarantujemy, że dzięki takiemu rozwiązaniu każdy nowy klient stanie się stałym, regularnie powracającym kupującym.

Opakowanie powinno być nie tylko trwałe, ale również zapadające w pamięć. Oznacza to, że należy je odpowiednio zaprojektować. Należy zadbać nie tylko o oryginalny kształt, ale również pomyśleć o nadrukach. Dobrą praktyką jest umieszczanie na pudełkach nie tylko logotypu i danych teleadresowych firmy, ale także kilku, miłych słów skierowanych do klienta. Ciekawa sentencja może spowodować znaczącą poprawę humoru. Nie należy jednak przesadzać, każda osoba jest inna i czasem równie łatwo jest poprawić humor, jak i go pogorszyć. Nic także nie stoi na przeszkodzie, aby wolną przestrzeń na opakowaniu wykorzystać pod reklamę, czy dodatkowe informacje o sklepie.

Jeżeli zależy nam na wyróżnieniu się w gąszczu sklepów z podobnym asortymentem, musimy się postarać. Standardowe pudełka bez nadruku nie zawsze się sprawdzają, odrobina szaleństwa jest jak najbardziej wskazana. Trzeba jednak także pamiętać o umiarze, ponieważ trudno przewidzieć reakcję klienta, a ta może być inna niż to sobie wyobrażamy.

Udostępnij

Udostępnij

  • Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.

  • Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]

  • Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]

  • Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.