Agencja Smithers Pira przygotowała nowy raport rynkowy dla branży opakowaniowej – The Future of Business Models in Packaging to 2022 (Przyszłość modeli biznesowych w opakowaniach do 2022 roku). Przewiduje on mocne przekształcanie branży związane z wprowadzaniem nowych modeli biznesowych oraz integracją usług.
Wartość usług związanych z opakowaniami w 2017 r. szacunkowo wyniosła 33,7 mld USD. Do 2022 r. ma osiągnąć 50 mld USD, co oznacza wskaźnik wzrostu na poziomie 9,5% rocznie. Przemysł opakowaniowy w dużej mierze pozostanie tradycyjny, wykorzystując sprawdzone materiały opakowaniowe takiej jak szkło, papier, tekturę, plastik, drewno i metal. Jednak coraz wyraźniej będzie pojawiał się trend rozszerzający obecny zakres działania, zarówno o innowacyjne materiały, nowe rynki jak i braże tworzone poprzez nowe modele biznesowe.
Raport Przyszłość modeli biznesowych w opakowaniach do 2022 roku analizuje pełne spektrum działań zaliczanych do branży opakowaniowej, od projektowania opakowań, poprzez rozwój materiałów, usługi pakowania, koszty działalności po badania konsumenckie.
Integracja usług, która w najbliższych latach będzie mocno przekształcać branżę, polegać będzie na tym, że producenci opakowań będą rozszerzać swoją ofertę usług, np. o pakowanie które jest obecnie największym segmentem tego rynku. Innym przykładem rozszerzania modelu biznesowego, jest producent opakowań, który oferuje również usługi projektowe. Producenci często dysponują zasobami wystarczającymi do stworzenia studia projektowego. A taka działalność pozwala zarówno na zwiększenie zysków, wprowadzania lepszych projektów, jak i uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki możliwości stworzenia własnej marki.
Zmiany te będą napędzane ewolucją odbiorców opakowań, nowymi technologiami i zmianą zachowań konsumenckich, a przede wszystkim:
- przez bardzo szybko rozwijającą się branżę e-commerce, który zmienia sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów,
- druk cyfrowy, który spersonalizuje produkty i zmieni sposób komunikacji pomiędzy firmą a konsumentem,
- rozwojem inteligentnych opakowań, które otworzą całkiem nowe możliwości dla branży opakowaniowej,
- rozwojem usług zleceń pakowania,
- rozwojem przemysłu 4.0, , wykorzystującym automatyzację, wymianę danych, internet rzeczy i komunikację bez udziału ludzi w całym łańcuchu dostawy,
- możliwość przetwarzanie ogromnych zbiorów danych (tzw. Big Data), co pozwoli ulepszyć i zracjonalizować wdrażanie zmian w czasie rzeczywistym,
Zródło: www.smitherspira.com/news/2018/january/global-packaging-services-market-to-reach-$50bn
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]