Sprzedaż internetowa rewolucjonizuje handel, co dla nikogo nie jest już tajemnicą. O ile tradycyjne sklepy, w zależności od reprezentowanego asortymentu , natrafiają na mniejsze lub większe problemy, o tyle handel w internecie cały czas rośnie. I nic dziwnego jest bowiem szybki, łatwy i przyjemny.

Nowe technologie zmieniają nasze życie. Smartfony i tablety stały się stałym towarzyszem naszej codzienności. Szczególnie widać to w możliwościach zakupowych. Nawet jeśli tylko poszukujemy informacji, przy okazji otrzymujemy możliwość dokonania zakupu towarów, o których czytamy, bez konieczności udania się do sklepu. Podobnie dzieje się w mediach społecznościowych, które, zwłaszcza dla młodego pokolenia, są już stylem życia. Intensywność badania naszych zachowań powoduje, że oferty kupna są świetnie dopasowane do potencjalnego nabywcy. Wystarcza zaledwie kliknięcie przycisku, aby złożyć zamówienie. Taka wygoda i łatwość sprawia, że handel stacjonarny jest na straconej pozycji, w stosunku do online.

Decyzje o zakupie podejmujemy często spontanicznie, ale wymagamy również, aby towar otrzymać „natychmiast”, tak jak w tradycyjnym sklepie. A to, aby towar dotarł do nas błyskawicznie, to ogromne wyzwanie dla branży e-commerce. Wymaga to dobrego zaplecza logistycznego, nie tylko pod względem organizacji pracy, ale także posiadania odpowiedniego opakowania wysyłkowego.

Opakowanie takie powinno być lekkie, wytrzymałe i estetyczne. Jego konstrukcja powinna zapewnić szybkie i łatwe pakowanie, oraz nie nastręczać klientowi problemów z rozpakowaniem. Wymiary muszą pasować do zawartości, i dobrze ją zabezpieczać. To dużo jak na opakowanie. Najprostszym wariantem jest zminimalizowanie ilości opakowań do kilku standardów wymiarów, które można wykorzystać stosownie do potrzeb. A do unieruchamia zawartości stosować odpowiednie, także ustandaryzowane wypełniacze.

Przykładem takiego opakowania jest E-CO BOX, opakowanie wysyłkowe zaprojektowane specjalnie dla branży e-commerce. Posiada ono pasek klejowy z wiecznie żywym klejem oraz tasiemkę zrywającą. Dzięki takiemu rozwiązaniu pudełko można szybko zamknąć i wygląda ono bardzo estetycznie, nie ma potrzeby używania taśm klejących. Rozłożone pudełko zajmuje mało miejsca, a po złożeniu charakteryzuje się odpowiednią sztywnością, dobrze zabezpieczając zawartość. Oczywiście razem z pudełkiem można otrzymać odpowiednie wypełniacze dostosowane do asortymentu danego sklepu. Klienci którzy otrzymali towar w takim opakowaniu, z pewnością docenią tasiemkę zrywającą dzięki której otworzą pudełko w pół sekundy. Bez wysiłku, bez używania noża czy nożyczek i bez obawy, o uszkodzenie dostarczonego towaru.

Dziś wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana jest na 36-40 mld złotych i nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć. Już 54% Polaków dokonuje zakupów w sieci. Z badań wynika, że główną przyczyną dokonywania e-zakupów jest ich całodobowa dostępność – 82% wskazań. Postrzegamy je także jako wygodne (44%), nieskomplikowane (41%), zajmujące mniej czasu niż stacjonarnie (39%) i tańsze niż w sklepach stacjonarnych (33%). Rośnie także zaufanie do zakupów internetowych. W 2016 roku 43% ankietowanych uważało zakupy w sieci za ryzykowne, w 2017 r. odsetek ten spadł do 38% osób. Branżę e-commerce czeka więc rozkwit, chyba że nastąpi kolejna rewolucja w handulu, na razie jednak, nikt nie ma na nią pomysłu.

Udostępnij

Udostępnij