Peel Saver to ekologiczne opakowanie wykonane ze skórek ziemniaczanych. Na jego pomysł wpadła grupa włoskich projektantów – Simone Caronni, Paolo Stefano Gentile i Pietro Gaeli – po tym, jak zorientowali się, jak dużo obierek powstaje przy produkcji frytek. Postanowili jakoś zagospodarować ten odpad i wymyślili, że powstanie z nich opakowanie dla… frytek.
Peel Saver jest alternatywą dla opakowań papierowych na „street food”, czyli żywność na wynos, przeznaczoną do szybkiego spożycia. Opakowania na takie produkty mają bardzo krótki cykl życia i właściwie nie nadają się do recyklingu. Zatłuszczony papier można wprawdzie odzyskiwać, ale jest to proces trudny i drogi, praktycznie nie stosuję się go więc . Opakowania takie wprawdzie nie szkodzą środowisku, ponieważ ulegają naturalnej biodegradacji, stają się jednak odpadem bo nie są ponownie wykorzystywane. Dla zużytych opakowań ze skórek ziemniaczanych znaleziono zastosowanie. Można je przetworzyć w karmę dla zwierząt lub nawóz dla roślin, nie trafiają więc na wysypiska, a wracają do cyklu biologicznego w sposób pożyteczny.
Projektanci na początku eksperymentowali i mieszali obierki ziemniaczane z innymi składnikami. Zorientowali się jednak, że skórka z ziemniaków sama w sobie zapewnia niezbędną trwałość i wystarczającą sztywność, składa się bowiem ze skrobi i włókien, które po maceracji i naturalnym wysuszeniu uzyskują zdolność wiązania się i twardnienia. Po tych procesach skórki rozprowadza się na okrągłej formie, a następnie zwija wokół stożkowego kształtu, nadając im ostateczny wygląd.
Pomysł wydaje się świetny. Jednak opakowanie Peel Saver jest nadal w fazie projektowej. Twórcy nie mają wystarczających funduszy na wdrożenia produkcji na dużą skalę. Szukają inwestora, który pomoże im w urzeczywistnieniu tego projektu.
Fot: Simone Caronni, Pietro Gaeli, Paolo Stefano Gentile, źródło: www.behance.net
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]