Z Polski wysyłanych jest coraz więcej przesyłek za granicę. To efekt rosnącej popularności polskich sklepów internetowych wśród klientów zagranicznych oraz rosnącej liczby przesyłek od osób prywatnych, którzy wysyłają paczki do bliskich mieszkających w krajach UE.
W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych rośnie aż o ok. 40% rocznie. Trend ten szczególnie mocno widoczny jest przed świętami, gdy wzrosty są dwukrotnie większe niż w innych miesiącach. Główny powód to zagraniczni klienci sklepów internetowych, przede wszystkim z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech i Słowacji, którzy robią świąteczne zakupy w polskich sklepach internetowych ale i Polacy wysyłający świąteczne paczki do bliskich za granicą.
Najważniejszy dla polskich sklepów internetowych jest niemiecki rynek e-commerce, który według danych Ecommerce Foundation był w ubiegłym roku wart 58,5 mld euro. Rośnie również znaczenie klientów z Wielkiej Brytanii, reprezentujących największy europejski rynek e-commerce, jego wartość zbliża się do kwoty 200 mld euro. Popularność polskich sklepów internetowych rośnie również w innych krajach UE.
Liczbę wysyłek zagranicznych powiększają paczki świąteczne. Już ponad 2,5 mln Polaków mieszka w innych krajach UE, a duża część z nich tęskni za tradycyjnymi polskimi świętami, stąd zapotrzebowanie na towary z kraju. Ważna jest również świąteczna tradycja prezentu „pod choinkę”. Rodziny nie zawsze mogą spotkać się i wymienić prezentami osobiście, pozostaje więc ich wysłanie. Te przesyłki trafiają głównie do Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie mieszka największa liczba Polaków, duża liczba jest także wysyłana do Holandii, Włoch i Francji.
Okres przed świętami bożonarodzeniowymi to najlepszy czas dla sklepów internetowych także za sprawą zakupów realizowanych przez klientów krajowych. Choć nadal większość zakupów zrealizujemy w sklepach stacjonarnych, to udział świątecznych zakupów online, według badania Deloitte, rośnie o ok. 5% rocznie. W tym roku prawdopodobnie zostaną ustanowione kolejne rekordy transakcyjne, co pokazały już zakupy w e-sklepach podczas Black Friday.
W 2018 roku w Black Friday wzięło udział 59% Polaków, w tym roku szacuje, że było to już ok. 68%, a łącznie wydaliśmy w ciągu tego dnia ponad 2 mld zł. W systemie Paybynet łączna wartość transakcji była prawie o połowę większa niż przed rokiem. Raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” podaje, że już 62% internautów kupuje online, o 6% więcej niż w 2018 roku, a wartość rynku e-commerce w Polsce wynosi ok. 51 mld zł.
Zainteresowanie zakupami online wpływa na rosnącą popularność opakowań wysyłkowych, głównie pudełek kartonowych, bo to podstawowe opakowanie używane przez sklepy internetowe. Specjalnie zaprojektowane dla branży e-commerce pudełka zapewniają łatwiejszą pracę sklepów, pozwalają na sprawne pakowanie towarów i szybkie przygotowanie ich do wysyłki, co w okresie przedświątecznym jest szczególnie ważne. Klienci są bowiem bardzo niecierpliwi, to co kupili online chcą otrzymać w maksymalnie krótkim czasie. Dla nich ważna jest nie tylko atrakcyjna cena i wygoda zakupów w sklepie internetowym, ale również termin dostawy. Branża musi więc cały czas dopracowywać logistykę, aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania klienta na towar, a jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest opakowanie wysyłkowe. Wybranie właściwego to gwarancja sukcesu w okresie realizacji dużej liczby zamówień jakim jest okres poprzedzający świeta Bożego Narodzenia.
Wypróbuj opakowanie wysyłkowe E-CO BOX, przekonaj się jak ułatwi pracę Twojego sklepu.
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.