Opakowania transportowe to opakowania, których głównym zadaniem jest ułatwienie, a często nawet umożliwienie transportu, magazynowania i składowania produktów. Bardzo ważną funkcją opakowania transportowego jest także zapewnienie ochrony zawartości przed uszkodzeniami mechanicznymi, biologicznymi oraz klimatycznymi. W opakowaniach transportowych przewozi się towary w opakowaniach jednostkowych, zbiorczych lub luzem.
Jednym z najczęściej stosowanych opakowań transportowych jest opakowanie tekturowe klapowe, które można przygotować w dowolnym rozmiarze. Karton jest najczęściej stosowanym tworzywem do produkcji opakowań transportowych i nadaje się nie tylko do przewożenia lekkich towarów. Zastosowanie tektury o odpowiedniej gramaturze pozwala uzyskać pudełka kartonowe które wytrzymają ciężar nawet do 1,5 tony. Właściwie wykonane opakowanie kartonowe można stosować wielokrotnie, co daje oszczędność firmie oraz ogranicza ilość odpadów.
Największymi zaletami tektury, które czynią ją tak popularną w produkcji opakowań transportowych, jest jej uniwersalność, lekkość i wytrzymałość, ponieważ opakowania transportowe, to nie tylko zapewnienie bezpieczeństwa, ale także optymalizacją przebiegów towarowych i maksymalne wykorzystanie ładowności środków transportu.
Opakowanie tekturowe łatwo przygotować w dowolnym rozmiarze, dostosowanym zarówno do wielkości zawartości jak i środka transportu, który zostanie wykorzystany. Dzięki niskiej wadze nie stanowi dużego obciążenia, a to przekłada się na koszty paliwa. Ważną cechą opakowań tekturowych transportowych jest także ich naturalne pochodzenie i łatwość recyklingu. Ich stosowanie oznacza ochronę środowiska, co obecnie jest ważnym aspektem w przypadku każdej branży przemysłu. Rozszerzona odpowiedzialność producenta wymusza na firmach ponoszenie kosztu usuwania i recyklingu wprowadzonych na rynek opakowań, a ten w przypadku kartonu jest znacznie niższy, niż w przypadku innych materiałów stosowanych w przemyśle opakowaniowym.
Kartonowe opakowania są uniwersalne, nadają się do przewożenia i magazynowania artykułów spożywczych, leków, kosmetyków, artykułów chemicznych, wyrobów papierniczych, odzieży, obuwia, jak również cięższych artykułów jak np. części samochodowych czy delikatnych produktów ze szkła. Na rynku mało jest towarów, do których tego typu opakowanie nie nadawałoby się, nie dziwi więc fakt ich powszechnego stosowania.
Z tektury można wykonywać nie tylko pudełka ale również i palety, które nie tylko umożliwiają sprawne przewożenie towarów, ale także ich łatwe przenoszenie i składowanie przy pomocy wózka widłowego. Jest to szczególnie ważne przy transporcie ciężkich produktów oraz w przypadku przenoszenia towarów w dużych ilościach. W każdej z tych sytuacji karton jest materiałem który rozwiąże problem.
Zainteresowanych opakowaniami kartonowymi zapraszamy do kontaktu.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.