Świat zamarł w oczekiwaniu na skutki rozwoju pandemii koronawirusa. Dla wielu firm oznacza to konieczność uruchomienia pracy z domu oraz częstsze telekonferencje zamiast spotkań osobistych. Sytuacja wpływa także na producentów, bowiem pomimo rozwoju automatyzacji, pracownicy na liniach produkcyjnych są niezbędni, podobnie jak dostawy surowców. Wpływ wirusa COVID-19 ma charakter ogólnoświatowy, jest nieprzewidywalny i na pewno nie pozostanie bez wpływu na rozwój gospodarczy.
Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) wydała oświadczenie:
Chcielibyśmy uspokoić opinię publiczną, naszych klientów i partnerów oraz poinformować ich, że przemysł tektury falistej produkuje wystarczającą liczbę opakowań transportowych dla sektorów, które są obecnie niezbędne, takich jak farmaceutyki, żywność i napoje oraz sprzęt medyczny.
Większość fabryk w Europie, produkujących tekturę falistą, pracuje z pełną mocą, aby zapewnić dostawy opakowań z tektury falistej do tych, obecnie kluczowych, sektorów. Podobnie jest w przypadku producentów surowców do produkcji tektury, także transport surowca nie jest poważnym problemem.
Jako uzupełnienie oświadczenia, wypowiedziała się również Angelika Christ, sekretarz generalna FEFCO:
Branża opakowaniowa zachęca rządy do utrzymywania otwartych granic i ułatwiania przekraczania ich przez ciężarówki, ponieważ transport opakowań dla sektora spożywczego jest niezbędny.
Komisja Europejska przygotowała wytyczne dotyczące skutecznego zarządzania ruchem granicznym oraz ochroną zdrowia przy jednoczesnym zachowaniu integralności rynków wewnętrznych w celu zapobiegania niedoborom sprzętu medycznego lub żywności.
Wdrażając zalecenia WHO i innych instytucji w swoich fabrykach, firmy minimalizują ryzyko przerw w produkcji z powodu pandemii koronawirusa. FEFCO wyraża wdzięczność za zaangażowanie i poświęcenie wszystkim pracownikom branży opakowań z tektury falistej.
W obecnej sytuacji, kluczową sprawą dla zachowania zdrowia i życia ludzi są dostawy żywności, leków i innego sprzętu medycznego. Aby to było możliwe, na rynku muszą być dostępne opakowania, które zapewnią bezpieczny transport tych towarów. Podobnie jest w przypadku zalecenia pozostania we własnych domach. Aby to było możliwe, potrzebna jest większa liczba opakowań, bo dzięki temu można otrzymać zakupy spożywcze ze sklepu czy gotowe dania z barów i restauracji, bez opuszczania mieszkania.
Producenci opakowań nie mogą więc wstrzymać produkcji, jak to dzieje się w niektórych branżach. Muszą nadal wytwarzać opakowania i to często w większej liczbie niż dotychczas. Opakowania transportowe to kluczowy element w walce z wirusem, a branża produkcji opakowań stała się jednym z ważniejszych elementów ochrony ludności przed zagrożeniem. Doceńmy to. Podziękujmy również pracownikom zakładów wytwarzających opakownia, którzy w tej trudnej sytuacji nadal pracują, bo dzięki temu wielu z nas może bezpiecznie i spokojnie poddać się kwarantannie.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]