Londyńskie Muzeum Wiktorii i Alberta przygotowuje wirtualną wystawę „Pandemic Objects”, na której zaprezentowane zostaną przedmioty codziennego użytku, które w dobie koronawirusa nabrały całkiem nowego znaczenia i wartości. Znajdą się tu m.in. kartonowe opakowania, klamki, papier toaletowy, maszyny do szycia, jak również produkty spożywcze takie jak mąka i drożdże.
Pandemia koronawirusa zmieniła naszą codzienność. Wprowadzone ograniczenia oraz nowe zagrożenia sprawiły, że wiele rzeczy zaczęliśmy postrzegać zupełnie inaczej. To co przed pandemią wydawało się zwykłym przedmiotem codziennego użytku, nagle stało się czymś co jest zagrożeniem lub chroni nas przed nim. Zwyczajne przedmioty, których wcześniej nie zauważaliśmy, znalazły się nagle na pierwszym planie.
Przykładem może tu być klamka od drzwi. Od kiedy ogłoszono, że wirus może przetrwać na jej powierzchni nawet trzy dni, zaczęliśmy unikać dotykania klamek, co uświadomiło nam jak trudne to zadanie. Obecnie są one bardziej postrzegane jako przeszkoda w pokonaniu drzwi, niż jako ułatwienie. Kolejny przykład to nasze kulinarne przyzwyczajenia, które zmieniły się pod wpływem pandemii. Produkty, którym nie poświęcaliśmy zbyt wiele uwagi jak np. mąka i drożdże, stały się nagle bardzo pożądanym towarem. Powodem tego stała się rosnąca popularność pieczenia domowego chleba. Przygotowanie produktów żywnościowych podczas pandemii to nie tylko sposób na aktywność podczas przymusowej izolacji, ale również swego rodzaju terapia, która pomaga radzić sobie ze stresem, rozładowywać negatywne emocje, a także dawać poczucie samowystarczalności.
Szczególne miejsce podczas pandemii zyskały również opakowania. Bezpieczne materiały opakowaniowe, takie jak tektura, znalazły się również w centrum uwagi. Stały się ona dla nas bardzo ważne, szczególnie jeśli nabywamy produkty z takich sektorów jak branża medyczna, środków higieny osobistej czy spożywcza. Wyroby, wcześniej oferowane w supermarketach bez żadnych zabezpieczeń, obecnie są odpowiednio pakowane, by zapewnić kupującym wysoki poziom bezpieczeństwa i higieny. Restauracje, jeśli działają, przestały serwować posiłki do stolików, a tylko oferować zapakowane na wynos. Wielu osobom dopiero ta sytuacja uświadomiła jak ważne są opakowania w zapewnieniu odpowiedniego poziomu higieny. Opakowania tekturowe, umożliwiające sprzedaż gotowych posiłków na wynos, odegrały także jeszcze jedną ważną rolę dla branży gastronomicznej – umożliwiły jej przetrwanie tego trudnego okresu.
Opakowania kartonowe na żywność i napoje od dekad uznawane są za higieniczne i wygodne w użytkowaniu. Spełniają najwyższe standardy pod względem zdrowotnym oraz oferują korzyści wynikające z ich naturalnego pochodzenia. To spowodowało, że znalazły się na wystawie, wśród najważniejszych przedmiotów codziennego użytku czasu pandemii.
Muzeum Wiktorii i Alberta odwołało wszystkie stacjonarne wystawy, więc zespół zaangażował się w stworzenie ich wirtualnego odpowiednika. „Pandemic Objects” prezentując przedmioty codziennego użytku, ma pokazać, jak pandemia zmieniła nasze postrzeganie świata i życia. Niezależnie, czy chodzi o miłość do pieczenia chleba czy lęk przed wirusem przenoszonym na klamkach czy o nowe spojrzenie na pudełka kartonowe, zmieniło się nasze podejście do wielu przedmiotów codziennego użytku i zwykłych czynności. I nawet gdy sytuacja wróci do normy, to doświadczenie pozostanie w nas na zawsze.
Wirtualna wystawa „Pandemic Objects” dostępna będzie na stronie www.vam.ac.uk/blog.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]