Opakowanie to nie tylko zabezpieczenie produktu. To ono przyciąga wzrok konsumenta, wpływa na jego decyzje zakupowe, zapewnia pierwszy kontakt z marką, komunikuje o zawartości oraz udziela odpowiedzi na inne ważne pytania nabywcy. Opakowanie jest więc bardzo ważnym elementem procesu sprzedaży, a jego właściwe zaprojektowanie to skomplikowany proces, w którym konieczna jest wizja, znajomość branży opakowań oraz analiza rynku.
Jak więc przygotować projekt najlepszego opakowania dla naszego produktu? Zacząć należy od podstaw, czyli najważniejszej funkcji opakowania – właściwego zabezpieczenia zawartości. To zdecyduje jaki rodzaj opakowania będzie najlepszy, określi optymalny rozmiar pudełka oraz gramaturę kartonu, z której powstanie opakowanie. Oczywiście opakowanie można wykonać również z innego materiału, należy jednak uwzględnić, jakie wystawi to świadectwo. Opakowanie kartonowe pokaże firmę jako odpowiedzialną społecznie, dla której ochrona środowiska naturalnego to priorytet. Zastosowanie tworzyw sztucznych może pokazać coś dokładnie odwrotnego. Ważna jest także funkcjonalność, a opakowania z tektury są także pod tym względem najlepsze, np. łatwo się je otwiera, a w razie potrzeby, równie łatwo się je zamknie.
Kolejnym krokiem przy projektowaniu opakowania jest uwzględnienie logistyki dostaw, czyli sposobu składowania w magazynie i podczas transportu, a także to jak i gdzie towar będzie sprzedawany. W przypadku tradycyjnego sklepu musimy porównać nasz produkt do konkurencji i zastanowić się, jak go na tym tle wyróżnić.
Estetyka opakowania oraz informacje, które się na nim znajdą zależą od grupy docelowej, do której kierujemy ofertę. Im ją dokładniej zdefiniujemy i lepiej dopasujemy opakowanie do ich oczekiwań, tym mamy większą szansę na sukces sprzedażowy. Podczas projektowania opakowania musimy także uwzględnić aktualne trendy na rynku opakowań. To co w danym momencie jest modne, decyduje nie tylko o branży modowej, meblowej, wystroju wnętrz itp., ale również o branży opakowań. To w połączeniu z określoną grupą docelową, da nam ostateczny wygląd opakowania. Jeżeli produkt kierujemy do szerszej grupy odbiorców, to często sukces zapewnia ich posegmentowanie i spersonalizowanie opakowania pod mniejsze grupy. Obecnie nie jest to problemem produkcyjnym.
Produkcja opakowań kartonowych, to proces zautomatyzowany. Producenci pudełek kartonowych posiadają maszyny, które po zaprogramowaniu, większość prac wykonują bez udziału ludzi oraz zapewniają ogromną różnorodność konfiguracji. Produkcja opakowań może więc zostać maksymalnie dopasowana do konkretnych potrzeb i wymagań.
Przygotowanie projektu idealnego opakowania to zadanie dla profesjonalisty, którego w dzisiejszych czasach wspiera odpowiednie oprogramowanie. Pozwala to na łatwe wprowadzanie zmian i nanoszenie poprawek, aż do osiągnięcia pożądanych rezultatów. Dopiero tak przygotowane opakowanie może trafić na linię produkcyjną, a następnie, w zależności od projektu, na kolejne etapy procesu technologicznego, jak nanoszenie nadruku, uszlachetnianie czy klejenie.
Zainteresowanych profesjonalnym projektem opakowań tekturowych zapraszamy do kontaktu.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]