12 października 2020 roku podczas gali w Sali Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich poznaliśmy zwycięzców czternastej edycji konkursu ART OF PACKAGING 2020. Podobnie jak w poprzednich latach szansę na prezentację swojego projektu mieli nie tylko profesjonalni przedstawiciele branży opakowań, ale również studenci, którzy mogli wystartować z własnym projektem w kategorii Debiuty.
Tegoroczna Gala rozdania nagród konkursu była nietypowa, ze względu na pandemię koronawirusa. Uczestnicy musieli pamiętać o zachowaniu dystansu i innych ograniczeniach związanych z sytuacją epidemiologiczną. Mimo tego, goście przybyli licznie, przeciwności nie zniechęciły ich do uczestnictwa w wydarzeniu.
Tegoroczna edycja konkursu odbyła się pod hasłem Dream Packaging. Wybór zwycięzcy jak zawsze nie był łatwy, wszystkie prace zgłoszone do konkursu były na wysokim poziomie zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. Oczywiście wśród laureatów – można powiedzieć, że to już tradycja – królowały opakowania tekturowe.
Oprócz nagród głównych przyznawano również nagrody w kilku innych kategoriach. Nowością podczas obecnej edycji konkursu była Nagroda Publiczności, w której zwycięskie opakowanie wybrano podczas głosowania w social mediach. Zwycięzcą w tej kategorii zostało opakowanie Kartonu prezentowego Kultowe, którego producentem, projektantem i użytkownikiem jest Kultowy Browar Staropolski.
Zdobywca Nagrody Publiczności – Karton prezentowy Kultowe
Pozostałe nagrody:
ART OF PACKAGING 2020 – Debiuty:
Zwycięzca ART OF PACKAGING 2020 DEBIUTY – Perła wśród opakowań:
- Rogalik
- Autor: Gabriela Sacharczuk
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Wyróżnienie Przewodniczącej Jury:
- Godosz?
- Autor: Dawid Fik
- Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie
Wyróżnienie firmy Rosenthal:
- KYU Essentials™
- Autor: Maciej Jander
- Uczelnia: ASP w Łodzi
W poszczególnych kategoriach Debiutantów zwyciężyli:
Eko:
- Piórki
- Autor: Dorota Dąbrowska
- Uczelnia: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Etykieta:
- Etykieta na pizzę mrożoną
- Autor: Marta Czepczor
- Uczelnia: ASP we Wrocławiu
Freestyle:
- Gra Pachisi
- Autor: Zofia Wawrzyniak
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Luxury & Nature:
- Apriarium
- Autor: Bartosz Pędziński
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Na miarę:
- #shaveit
- Autor: Monika Czapiewska
- Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
POS:
- Ekspozytor Gentleman&Candy
- Autor: Weronika Lalik
- Uczelnia: Uniwersytet Śląski
Opakowanie na Rogal Świętomarciński:
- Rogalik
- Autor: Gabriela Sacharczuk
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Pragnienia:
- TYPOMILK
- Autor: Maja Kulma
- Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie
Smakowite:
- Krówka
- Autor: Gabriela Sacharczuk
- Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Urody:
- Needs
- Autor: Patrycja Gorzela
- Uczelnia: Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
Pack & Gift:
- Candles
- Autor: Emilia Nowakowska
- Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Zdrowia:
- KYU Essentials™
- Autor: Maciej Jander
- Uczelnia: ASP w Łodzi
ART OF PACKAGING 2020 – Professional:
ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2020 PROFESSIONAL – Perła wśród opakowań:
- Nalewki Super Premium
- Zgłaszający, użytkownik: Nalewki Staropolskie
- Producent: Papirus Studio
- Projektant: White Boat Graphics & Media
Zwycięzca nagrody Golden Pixel:
- Winyl Moon – Four States
- Zgłaszający, producent: Intropak
- Projektant, użytkownik: Company & Art Direction – Winyl Moon, Artist – Fernando Bittar
Wyróżnienie Przewodniczącej Jury – exequo:
- Stand Balon Serce – Lindt
- Zgłaszający, producent: Quad Graphics
- Projektant: Peppermint
- Użytkownik: Lindt & Sprungli Poland
oraz
- Nestle NESQUIK- ekspozycja paletowa Premium
- Zgłaszający, producent i projektant: TFP-GRAFIKA
- Użytkownik: Nestle Polska
W poszczególnych kategoriach Profesjonalistów zwyciężyli:
Etykieta:
- Etykieta Friend or Foe
- Zgłaszający, producent: Eticod
- Projektant: IMSOMEART / Deque
- Użytkownik: Browar Rockmill
Flekso:
- Nanomax – seria opakowań chemii gospodarczej
- Zgłaszający, projektant i użytkownik: Dynamic Technology
- Producent: Butelka – Romak; Etykieta – Flexpress
Free Style:
- Smart BOX
- Producent, projektant i użytkownik: Labo Print
Marka własna:
- Linia opakowań Bio Organic Ryneczek Lidla
- Zgłaszający, użytkownik: Lidl
- Producent: Silbo
- Projektant: Dom Marki Max von Jastrov
POS:
- POS eclectea
- Zgłaszający, producent i projektant: Werner Kenkel
- Użytkownik: Herbaciarnia Art-Tea
Pragnienia:
- Chopin Blended Vodka – Kolekcja
- Zgłaszający, projektant i użytkownik: Podlaska Wytwórnia Wódek „Polmos”
- Producent: Dekorglass Działdowo
Premium:
- Nalewki Super Premium
- Zgłaszający, użytkownik: Nalewki Staropolskie
- Producent: Papirus Studio
- Projektant: White Boat Graphics & Media
Smaku:
- FC Kopernik Listki Waflowe
- Zgłaszający, projektant: Lookin’ Good
- Producent: Akomex
- Użytkownik: Fabryka Cukiernicza Kopernik
Tekturowa Kreacja – exequo:
- Black & White – opakowanie promocyjne
- Producent, projektant i użytkownik: POSkładani.pl
oraz
- SMART Shoe BOX
- Zgłaszający, producent i projektant: Granpak
Urody:
- Świąteczne zestawy prezentowe AVON
- Zgłaszający, projektant, użytkownik: Avon Cosmetics
- Producent: MMP Premium Polska i AMK Group
Opakowanie i etykieta cyfrowa:
- Kawa JAMAN
- Zgłaszający, producent: Eticod
- Projektant, użytkownik: Marba
z Szuflady:
- Smaki Świata
- Producent, projektant i użytkownik: Werner Kenkel
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Źródło: Art of Packaging
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]