W tym roku mamy dwóch zwycięzców, kolory roku 2021 to szarość i żółć, które symbolizują siłę i nadzieję. Nie po raz pierwszy Instytutu Pantone wybrał dwa odcienie, poprzednio miało to miejsce w roku 2016 gdy zwycięzcami zostały różowy Rose Quartz i błękit Serenity.
Pantone Color Institute jest jednostką badawczą i światowym specjalistą w zakresie kolorów. Od 2000 roku organizuje spotkania, na które zapraszani są specjaliści z całego świata, zajmujący się standaryzacją kolorów. Na podstawie analizy światowych trendów dominujących w modzie, projektowaniu przestrzeni i aktualnie panujących trendach myślowych, wybiera PANTONE Color of the Year. Na 2021 r. na kolor roku został wybrany duet – jasna szarość 17-5104 Ultimate Gray i żółty 13-0647 Illuminating.
Rok 2020 był szczególny, a wybrane kolory doskonale odpowiadają społecznym nastrojom i potrzebom świata postawionego w trudnej sytuacji. Pandemia która postawiła znany nam od lat świat „na głowie”, od wielu miesięcy determinuje praktycznie wszystkie dziedziny naszego życia. Czego potrzeba nam w tym trudnym czasie? Przede wszystkim nadziei na powrót do normalnego funkcjonowania, a także siły aby wytrzymać zmiany społeczne, z którymi się zmagamy oraz mocy która pozwoli odbudować to co pandemia mocno nadszarpnęła.
Wobec powyższych wydaje się, że wybór Instytutu Pantone właściwie nie mógł być inny. Stało się jasne, że nie będzie jednego koloru który mógłby wyrazić wszystko. Dwa kolory dają także komunikat, że potrzebujemy siebie nawzajem. Wybór ekspertów to mariaż kolorów niosący za sobą siłę i nadzieję, który potrafi podnieść na duchu. To połączenie nawiązujące do odporności, optymizmu, nadziei i pozytywności, których tak bardzo potrzebujemy, kiedy resetujemy, odnawiamy, wymyślamy na nowo i odkrywamy na nowo.
Szarość symbolizuje w jaki trudnych warunkach znaleźliśmy się wobec pandemii koronawirusa, jednak przywodzi na myśl także skały i kamienie, które stawiają opór upływającemu czasowi, symbolizuje moc i siłę. Cytrynowy odcień żółtego natomiast symbolizuje jasną, świeżą, nową, pozytywną energię. Kolor nadziei, który pozwala optymistycznie spojrzeć w przyszłość. To wesoły, jasny, i energetyczny kolor, który podtrzymuje na duchu i optymistycznie nastraja na przyszłość.
Pomijając rozważania symboliki kolorów, trzeba również przyznać, że duet stonowanej szarości i energetycznej żółci świetnie się razem komponują. Te z pozoru dwa odległe i niezależne od siebie odcienie, razem prezentują się naprawdę atrakcyjnie. Z pewnością to połącznie już wkrótce zagości na dobre w naszych wnętrzach oraz świecie mody i designu. Ubrania w odcieniach kojącego Ultimate Grey i optymistycznego Illuminating Yellow już pojawiły się już na wybiegach największych domów mody.
Kolorem roku 2020, który żegnamy, był Classic Blue. Symbolizował pozytywne spojrzenie w przyszłość, spokój i poczucie bezpieczeństwa. Rok 2020 okazał się jednak całkowicie inny, mogliśmy jedynie pomarzyć o tym co symbolizował. Stąd nasza uwaga skierowała się w inną stronę – nadziei i siły na przezwyciężenie trudności, co symbolizują kolory wybrane na ten rok.
Źródło: pantone.com
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]