Firma Silkolene postanowiła swoje oleje silnikowe Fuchs-Silkolene sprzedawać w opakowaniach kartonowych. Opakowanie nie składa się z samej tektury, bo ta niestety nie utrzyma płynu, ale jest to materiał dominujący. Dzięki nowym opakowaniom, firma znacznie zmniejszyła ślad węglowy produktu. 4- i 20-litrowe tekturowe opakowania olejów sprzedawane są w sklepach stacjonarnych i przez internet.
Firma Silkolene powstała w 1908 roku, zaopatruje rynek motoryzacyjny w środki smarne. Pomysł stosowania opakowania tekturowego na olej zaczerpnęła z innych podobnych rozwiązań stosowanych w przemyśle spożywczym. Opakowanie oleju to plastikowy worek umieszczony w kartonowym pudełku. Wystarczy wydobyć korek i odkręcić go, a następnie złapać za uchwyt i nalewać – użycie jest proste.
To rozwiązanie przynosi korzyści ekologiczne na wielu płaszczyznach. Najważniejsze to znacznie mniejsze zużycie plastiku – nawet 79% w przypadku opakowań 20-litrowych. Główny materiał, czyli karton jest w 100% recyklingowany. Po opróżnieniu opakowania wystarczy wyciągnąć plastikowy worek, rozłożyć pusty karton i umieścić w odpowiednich pojemnikach na śmieci. To rozwiązanie także znacząco zmniejsza objętość zużytych opakowań, co obniża koszty składowania, transportu oraz recyklingu opakowań.
Na obniżenie śladu węglowego wpływa także zoptymalizowanie transportu i składowania opakowań oleju. Dzięki prostokątnemu kształtowi pudełek, na zwykłej palecie można umieścić ich więcej, nawet 60% w przypadku opakowań 4-litrowych.
Opakowanie oleju Fuchs-Silkolene, to rozwiązanie jakiego na rynku motoryzacyjnym jeszcze nie stosowano. Miejmy nadzieję, że tym śladem szybko pójdą koleni producenci, bo z punktu widzenia środowiska, to znacznie lepsze opakowanie, niż obecnie stosowane przez inne firmy. Konsumenci wymuszają stosowanie ekologicznych rozwiązań w różnych segmentach rynku, liczymy że tu także nie zawiodą.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]