Coroczne badanie trendów konsumenckich przeprowadzone na zlecenie firmy Mondi pokazuje wzrost rok do roku zakupów online przez konsumentów w Niemczech i Polsce. Szczególnie jest to widoczne w grupie tzw. Srebrnych Serferów, czyli osób w wieku 55+ lat.
W 2021 roku już dziewięć na dziesięć osób w wieku 55+ robiło zakupy online, 49% z nich w internecie kupowało więcej niż rok wcześniej, a 5% dokonało takich zakupów po raz pierwszy. Motywacją do tego typu zakupów są względy bezpieczeństwa oraz ochrona zdrowia podczas pandemii, tak zadeklarował o 41% grupy badanych, ale ważne są również wygoda (39% wskazań), szansy na zakup rzeczy niedostępnych lokalnie (45%) oraz lepszy przegląd marek i ofert (52%).
Badanie pokazało także, że klienci preferują „zielone” opakowania eCommerce. Zdecydowana większość respondentów chce, aby opakowania nadawały się do użytku przy zwrotach (79%), łatwego składania (69%) i recyklingu (82%). Z badań wynika, że opakowanie przyjazne dla środowiska może być siłą napędową sprzedaży. 48% ankietowanych zadeklarowała, że jest skłonna dopłacić do 3 EUR, aby otrzymać zakupiony towar w przyjaznym dla środowiska opakowaniu.
Kolejnym ważną dla klienta sprawą, przy zakupach online są emocje, związane z otrzymaniem i wypakowaniem towaru, czyli „Unboxing”. Świadomość tego trendu rosła w ciągu ostatnich lat. W badaniu, 44% ankietowanych konsumentów online zadeklarowała, że doświadczyła radości z unboxingu, co szczególnie dotyczy Polaków (50%). 58% konsumentów w Polsce zadeklarowało również, że miłe doświadczenie z rozpakowaniem skłoniłoby ich do ponownego zamówienia w tym samym sklepie internetowym. Unboxing, dzięki mediom społecznościowym, dotychczas kojarzył się głównie z młodymi osobami , jak jednak wynika z badań, trend ten rozwija się wśród konsumentów w każdym wieku.
Dane opierają się na ankiecie internetowej przeprowadzonej przez YouGov Deutschland GmbH w dniach 8-15 grudnia 2021 r., w której wzięło udział 3085 osób, z czego 2082 w Niemczech i 1003 Polsce. Wyniki zostały zważone i są reprezentatywne dla odpowiedniej populacji (18+).
Opakowania wysyłkowe są dla e-commerce są bardzo ważne. Aby były pomocne w sprzedaży, należy zadbać zarówno o odpowiedni rodzaj opakowania jak i niezapomniany unboxing experience. Zamawiając opakowanie wysyłkowe dla sklepu internetowego należy wybrać opakowanie:
- solidne – aby nie uległo uszkodzeniu się podczas dostawy oraz nadawało się do ewentualnego odesłania,
- łatwe w otwieraniu – problem z otwarciem może frustrować klienta (unboxing),
- estetyczne – to wizytówka firmy,
- ekologiczne – i dotyczy to nie tylko pudełka ale i wypełniaczy.
Szukasz najlepszego opakowania wysyłkowego? Sprawdź nasz produkt – opakowanie wysyłkowe E-CO BOX.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]