Opakowania z tektury falistej spotykamy wszędzie gdzie towary są produkowane, transportowane i eksponowane na półkach. Już od prawie 150 lat zapewniają bezpieczny i higieniczny transport towarów, zabezpieczając ok. 70% światowej produkcji w drodze od producenta do konsumenta. Opakowania mogą być produkowane w dowolnym kształcie i rozmiarze, co ułatwia logistykę i transport, mogą np. zostać zoptymalizowane pod przestrzeń ładunkową, aby ułatwić otwieranie czy obsługę w sklepie.
Niezaprzeczalną zaletą opakowań tekturowych jest również to, że idealnie wpisują się w gospodarkę o obiegu zamkniętym. W 100% nadają się do recyklingu, są pochodzenia naturalnego i ulegają biodegradacji. W praktyce opakowania z tektury falistej są jednym z najbardziej ekologicznych produktów. Rynek odzyskiwania surowców wtórnych jest dobrze rozwinięty, a wydajne procesy recyklingu umożliwiają ponowne wykorzystanie włókien celulozowych do produkcji nowych opakowań – makulatura to 89% surowca wykorzystywanego do produkcji pudełek z tektury falistej. Zapewnia to ciągłość życia włókien oraz przyczynia się do wzrostu PKB gospodarki kraju.
Konstrukcja tektury falistej to seria połączonych łuków, co nadaje materiałowi znaczną sztywność i wytrzymałość, a jednocześnie zapewnia właściwości amortyzujące. Powietrze krążące w pustych przestrzeniach, wewnątrz materiału, to także izolator, który zapewnia ochronę przed wahaniami temperatury. Stosunek wytrzymałości do wagi tektury jest wyjątkowy i nie ma sobie równych wśród materiałów opakowaniowych. Produkowanych jest wiele rodzajów tektury falistej, o różnych gramaturach i profilach fali, co umożliwia przygotowywanie opakowań o różnych właściwościach.
Współcześnie produkowane opakowania z tektury falistej są dostosowane do określonego zadania i produktu, co przekłada się na ułatwienie pakowania, pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń transportową i jednocześnie dobrze zabezpiecza towar. Opakowania takie optymalizują więc koszt prowadzenia działalności. Tektura falista odgrywa także coraz większą rolę marketingową na półkach sklepowych, ponieważ jako materiał ekologiczny może znacząco zwiększyć sprzedaż produktu. W e-commerce opakowanie tekturowe zapewniają pierwszy kontakt offline z konsumentem, staje się więc integralną częścią produktu, prezentując podstawowe wartości marki.
Opakowania z tektury falistej łatwo można dopasować do dowolnych kształtów i rozmiarów pakowanych przedmiotów, co zapewnia lepszą ochronę oraz właściwą izolację i sztywność. Nowe techniki drukowania, pozwalając uzyskać najwyższą jakość naniesionych nadruków, zaspokoją potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Opakowanie z tektury falistej jest więc produktem, które łatwo dostosuje się zarówno do wymagań sprzedawców, łańcucha dostaw, jak i konsumentów. Właściwie to ideał :)
Zainteresowany opakowaniami z tektury falistej? Zapraszamy do kontaktu!
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.