Zadowolony klient to sukces sklepu internetowego. Taki ktoś chętniej dokona kolejnej transakcji czy poleci znajomym skorzystanie z oferty tego właśnie sprzedawcy. Co więc zrobić aby klient był zadowolony? Jednym z ważniejszych aspektów jest szybkie dostarczenie towaru, w stanie nienaruszonym, w opakowaniu które gwarantuje łatwe otwarcie.
Opakowanie można jednak wykorzystać jeszcze w inny sposób – zrobić z niego skuteczną reklamę naszej marki. W połączeniu z bezproblemową transakcją i dostawą sprawi ono, że klient dobrze zapamięta nasz sklep. I będzie to najlepsza reklama, bo inne sposoby są zdecydowanie mniej skuteczne i droższe. Można w opakowaniu z towarem umieścić ulotkę reklamową, ale ile osób zapozna się z nią na tyle wnikliwie, by utkwiła mu w pamięci? Można klientowi wyświetlać banery reklamowe i wysyłać maile przypominające, ale skuteczność tego typu reklam spada, ponieważ giną w gąszczu działań reklamowych innych firm. Łatwo mogą więc zostać przegapione, a kosztują znacznie więcej niż dobrze zaprojektowane opakowanie.
Każdy kto otrzyma pudełko z zamówionym towarem, zauważy je. Gdy opakowanie będzie odpowiedniej jakości, dobrze zabezpieczające zapakowane przedmioty, estetyczne i przyjazne środowisku to udowodnisz, że sklep reprezentuje najwyższy standard obsługi. Jeżeli dodatkowo pudełko będzie miało oryginalny nadruk – logo, przekaz reklamowy, spersonalizowana grafika – to otrzymujący przesyłkę będzie to kojarzył właśnie z twoim sklepem. I to jest właśnie klucz do sukcesu. TO opakowanie sprawi, że klienci zapamiętają twój sklep i wrócą do niego przy kolejnych zakupach.
Jak więc wybrać najlepsze opakowanie? Na początku określ rozmiar i konieczną wytrzymałość, nie zapominając również o jego wyglądzie. Ważny jest materiał z którego opakowanie zostanie wykonane. Coraz większa trosko o środowisko sprawia, że klienci doceniają ekologiczne rozwiązania. Z tego powodu tektura wydaje się oczywistym wyborem, ponieważ jest materiałem w pełni ekologicznym. Zadbaj również, aby puste przestrzenie wewnątrz opakowania także wypełniać materiałem przyjaznym środowisku, a do zaklejenia pudełka nie używać taśmy klejącej. Jeśli to konieczne, to lepiej już obwiązać ją sznurkiem pochodzenia naturalnego. To także sposób na wyróżnienie się.
Do dostarczania towaru możesz użyć opakowań tekturowych zaprojektowanych specjalnie do wysyłki tzw. opakowań wysyłkowych, zwykłych pudełek klapowych, znacznie bardziej zaawansowanych technicznie pudełek fasonowych oraz kopert tekturowych. To, jaki rodzaj opakowania wybierzesz, w dużej mierze zależy od asortymentu sklepu. Najtańsze są pudełka klapowe, ale do ich zamknięcia konieczna jest taśma klejąca, pozostałe rodzaje opakowań są tak projektowane, aby nie byłą ona potrzebna. Gdy już zdecydujesz się na rodzaj opakowania, kolejnym krokiem jest zadbanie o jego wygląd. Najbardziej estetycznie będzie się prezentować opakowanie z nadrukiem fleksograficznym. To znakomity sposób, na promocję marki, czyli mocny efekt reklamowy. Nadruki mogą być wielokolorowe, więc tak przygotowane opakowanie jest bardzo atrakcyjne. Ważne jest również to, że koszt wykonania nadruku nie jest wysoki i można go wykonywać nawet przy krótkich seriach produkcyjnych. To z kolei oznacza, że opakowania z nadrukiem flexo można łatwo personalizować, przygotowując dedykowane grafiki dla różnych grup klientów czy na określone okazje, np. opakowania świąteczne.
Obecnie trudno wyróżnić swoją firmę. Wszechobecne reklamy sprawiają, że stajemy się na nie obojętni, warto więc zainwestować w coś, na co nadal zwracamy uwagę, a tym czymś są opakowania w których otrzymujemy zamówiony towar. Zadbajmy więc o nie.
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.