Pandemia znacznie zwiększyła popularność e-commerce. Część osób zaczęła robić zakupy przez internet z powodu lockdownu, część z obawy o zdrowie, jednak prawie wszyscy z nich pozostali wierni tej formie handlu. Polacy bardzo polubili zakupy w sieci, postrzegają je jako wygodne i nieskomplikowane. Internet umożliwia im też większy wybór towarów oraz zakup w niższej cenie.
Z 10. edycji raportu „E-commerce w Polsce 2022”, przygotowanej przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, wynika, że przez internet zakupów dokonuje 77% internautów. Jest to wynik podobny do poprzednich badań, a te były prowadzone w czasie, gdy handel tradycyjny był utrudniony ze względu na pandemię. Oznacza to, że ci co spróbowali tej formy handlu, pozostali jej wierni. To ogromny sukces branży e-commerce.
Nie byłby on jednak możliwy bez wypracowania efektywnego łańcucha dostaw, czyli wsparcia od dostawców przesyłek, rozwoju logistyki i opakowań wysyłkowych. Te ostatnie odegrały bardzo ważną rolę w tak szybkim wzroście e-commerce, szczególnie dotyczy to pudełek wykonanych z tektury falistej, które zyskały nawet przydomek idealnego partnera e-commerce.
Utrzymanie wyniku, jak również dalszy rozwój handlu przez internet nadal zależy od sprawnego działania łańcucha dostaw. Opakowania kartonowe to jeden z elementów, który przyczynia się do właściwego jego funkcjonowania. Bezpieczne i szybkie dostarczanie produktów oraz dopasowywanie się do oczekiwań klientów wymaga opakowań, które nie tylko chronią zawartość, ale również są funkcjonalne i przyjazne dla środowiska. Tektura falista sprawdza się na każdym polu.
Opakowania tekturowe – lekkie i wytrzymałe
Opakowania wysyłkowe muszą być wytrzymałe ze względu na dużą liczbę zagrożeń podczas podróży i przeładunków. Tektura falista świetnie sprawdza się pod tym względem. Jest lekka i cienka (nie podnosi wagi przesyłki, nie zajmuje miejsca w transporcie), a jednocześnie wystarczająco wytrzymała, aby zapewnić bezpieczny transport praktycznie każdego produktu, posiada też właściwości amortyzujące. Opakowania z tektury falistej można dopasować do zawartości lub do optymalnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Mogą posiadać także dodatkowe funkcje takie jak łatwe zamykanie, łatwe otwieranie, możliwość ponownego zamknięcia do przesyłek zwrotnych, regulacja rozmiaru dzięki wstępnym nacięciom, łatwy montaż dzięki automatycznie blokującym się spodom, blokady zabezpieczające itp.
Opakowania przyjazne dla środowiska
Tegoroczne badanie zachowań konsumentów, przeprowadzane na potrzeby raportu „E-commerce w Polsce 2022”, obejmowało kwestie ekologii i jej oddziaływania na wybory klientów. Okazało się, że wpływ formy dostawy i zwrotu na środowisko jest bardzo ważny dla 20%, a ważny dla 26% respondentów. Już prawie połowa kupujących przez internet przywiązuję dużą wagę do rodzaju opakowań wysyłkowych stosowanych przez sklepy. To ogromna liczba użytkowników, która nie może zostać nieuwzględniona w polityce dostaw, a tektura falista pod względem wpływu na środowisko nie ma konkurencji w popularnych materiałach opakowaniowych.
Kartonowe pudełka wysyłkowe to opakowania zrównoważone i łatwe w recyklingu:
- średnio zawierają 88% materiału z recyklingu,
- są łatwe w sortowaniu (jako jednorodny materiał)
- są łatwe w przygotowaniu do do zbiórki i recyklingu (łatwe składanie),
- tektura w 100% nadaje się do przetworzenia,
- odzyskane włókna służą do produkcji nowych opakowań z tektury falistej,
- włókna celulozy można poddać recyklingowi nawet ponad 25 razy.
Opakowania przyjazne dla klientów
Opakowanie odgrywa ważną rolę w kształtowaniu postrzegania sklepu przez klienta. Niezależnie, czy klient kupuje przez internet, czy w sklepie stacjonarnym, jego odczucia powinny być takie same. Przy czym, w przypadku sklepu stacjonarnego możliwość wpływu na klienta jest większa, można tego dokonać poprzez odpowiedni wystrój, kolorystykę, muzykę czy jakość obsługi. Przy zakupach przez internet pozostaje tylko opakowanie, to ono zapewnia pierwszy fizyczny kontakt klienta z produktem i sklepem. Opakowania z tektury falistej pomagają zwiększyć zadowolenie i wywołać odpowiednie emocje. Tektura jest miła w dotyku, a odpowiednio zaprojektowane i zadrukowane pudełko tylko wzmacnia te odczucia, podobnie jak systemy ułatwiające otwieranie.
Jeżeli jeszcze nie wiesz, dlaczego opakowanie jest tak ważne dla konsumenta, poszukaj na najpopularniejszym serwisie do dzielenia się materiałami wideo filmów z tematem rozpakowywanie (ang. unpacking), a zrozumiesz.
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]