Art Of Packaging – Perły wśród Opakowań to ogólnopolski konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. W tym roku odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja tego konkursu. Jego ideą jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Nagrody przyznawane są w dwóch kategoriach Debiuty i Professional.

W kategorii Debiuty, projekty mogą zgłaszać studenci i absolwenci szkół/uczelni, o profil związanym z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym, a które nie funkcjonuje jeszcze na rynku. W kategorii Professional projekty mogą zgłaszać projektanci, producenci i odbiorcy opakowań.

W obu kategoriach zwyciężyły opakowania kartonowe.

Zwycięzcą wśród profesjonalistów zostało opakowanie pod nazwą The Finest Easter Egg – pudełko na wielkanocne pralinki. Świąteczne opakowanie w kształcie wielkanocnej pisanki, ozdobione zielonymi, czerwonymi lub niebieskimi połyskującymi dodatkami to produkt inspirowany tradycyjnymi, eleganckimi jajami Faberge.

egg

Wśród debiutantów pierwsze miejsce zdobyło opakowanie na skarpetki o nazwie Bandziorki autorstwa Filipa Radulaka, studenta Collegium Da Vinci w Poznaniu. Motywem przewodnim projektu opakowań Bandziorki były zgrywuśne jęzory – skarpetki wystające z „gęb” złodziejaszków.

bandziorki

Udostępnij

Udostępnij