Aby przyciągnąć uwagę klienta, producenci wykazują się coraz większą pomysłowością przy tworzeniu opakowań. Trend ten jest związany ze sprzedażą w każdym rodzaju sklepów i stał się już integralną częścią procesu zakupowego. Teraz opakowanie otrzymało dodatkowe zadanie, ma pomóc utrzymać zaangażowanie klienta jeszcze po zakończeniu transakcji.
Opakowanie przede wszystkim ma chronić produkt przed ewentualnym uszkodzeniem, a także ułatwić magazynowanie i przenoszenie towarów. Jednak obecnie równie istotna stała się funkcja marketingowa. Opakowania ma podkreślać wartości produktu poprzez wskazanie jego benefitów lub odpowiednią oprawę graficzną.
Eleganckie kartonowe pudełko z estetycznie nadrukowanym logo firmy, o ciekawym kształcie. W środku produkt, zabezpieczony dodatkową osłoną. Już sam taki sposób pakowania nadaje mu dodatkową wartość. Klient ma wrażenie że kupił coś bardzo cennego, a jego opinia jest bardzo ważna, kształtuje wizerunek firmy, w której dany produkt powstał. Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu wyróżnienie oferty, a opakowanie staje się równie ważne jak produkt, a może nawet ważniejsze. To ono pierwsze przyciąga wzrok i sprawia, że produkt wzbudzi zainteresowanie. Opakowania same w sobie świadczą o tym, że to, co skrywają, jest czymś cennym, wyjątkowym. Dlatego nie wolno lekceważyć tego tematu.
Kolejnym ważnym aspektem pakowania produktu, jest materiał z którego wykonamy opakowanie. Rośnie świadomość ekologiczna klientów, a na ich ocenę coraz większy wpływ ma to, czy opakowanie odbierają jako coś szkodliwego dla środowiska. Plastik, folie i tego typu materiały, mimo że ich jakość cały czas poprawia się, są negatywnie postrzegane przez klientów. Papier i tektura to najwyżej oceniane materiały, a można je wykorzystać naprawdę kreatywnie. Z pomocą przychodzą różne dekoracyjne materiały, takie jak wysokiej jakości kolorowe papiery do kaszerowania, ozdobne wyściółki, czy wysokiej jakości nadruki. Do ozdoby można używać akcesoriów, zwykle używanych do dekoracji prezentów. Przekłada się to na pozytywne wrażenia klienta, który kupując w sklepie produkt, ma wrażenie, że sprawia sobie prezent.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]