Fundacja ProKarton zrealizowała kolejny film edukacyjny dla Telewizji Polskiej pt. „Potencjał tkwi w regionach”. Został on już dwukrotnie wyemitowany w TVP3. W reportażu, zrealizowanym w Żywcu i Elblągu, zostało przedstawione, jak modernizacja technologiczna oraz akcje edukacyjne, pozytywnie wpływają na wyniki selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych w gminach. Podczas wizyty w Elblągu, przeprowadzono również lekcję dla uczniów miejscowej szkoły podstawowej z udziałem Pana Kartona – maskotki Fundacji.
Fundacja ProKarton zajmuje się edukacją ekologiczną oraz promowaniem kartonów do mleka i soków, które jako nowoczesnej formy opakowań do płynnej żywności, zapewniającej jej najlepszą ochronę a jednocześnie najmniej obciążających środowisko naturalne.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.