W tym roku, już po raz ósmy, dobył się Ogólnopolski Konkurs Opakowań PakStar w połączeniu z Krajowym Konkursem Projektów Opakowań Student PakStar. Była to piąta edycja konkursu dla studentów. Podobnie, jak to się obecnie dzieje w większości tego typu konkursów, dominującym materiałem z którego powstały nagrodzone produkty jest tektura. To ekologiczny materiał coraz bardziej ceniony przez konsumentów i, jak widać, jury konkursów.
W konkursie PakStar nagrodzono:
Laureaci:
- Kategoria „Opakowania jednostkowe” – opakowanie tekturowe na sok w folii „bag in box” firmy Smurfit Kappa Polska.
- Kategoria „Opakowania zbiorcze i transportowe” – system opakowań SoFru Box do owoców miękkich firmy Smurfit Kappa Polska.
- Kategoria „Inne wyroby związane z rynkiem opakowaniowym” – kosze tekturowe do segregacji odpadów firmy Mondi Corrugated.
- Kategoria „Opakowania ekspozycyjne” – grawitacyjny dyspenser Lech Free firmy Werner Kenkel.
Wyróżnienia:
- Grill Box, firmy Mondi za ciekawe rozwiązanie inżynierskie.
- Transporter dla kota „Filemon” firmy Smurfit Kappa, za nowatorską formę wizualną i walory użytkowe.
- Opakowanie na puszki typu PICK & GO, firmy Mondi , za walory konstrukcyjne i użytkowe.
W konkursie Student PakStar 2016 nagrodzono:
Laureaci:
- Mikołaj Chrostowski za opakowania na miód pitny „Kręte Miodowe”
- Maciej Jander za opakowanie na wodę „GreenTUBE by ROBOT”
- Lena Marczyńska za opakowanie na sznurowadła „Fish-Lace”.
Wszyscy są studentami Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
Wyróżnienia:
- Paula Camina Eiras i Pablo Rodriguez Diaz z Wyższej Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie – XEO- opakowanie na lód, za synergię opakowania z produktem.
Nagrody dają prawo udziału, odpowiednio – w Światowym Konkursie Opakowań „WorldStar” lub w Światowym Konkursie Projektów Opakowań WorldStar Student Award, organizowanych przez World Packaging Organization (Światową Organizację Opakowań).
Przy wyborze laureatów, jury konkursów kierowało się następującymi kryteriami: nowoczesność (w tym zastosowanie nowych materiałów, oryginalność rozwiązań konstrukcyjnych, wykorzystanie nowych technik itd.); właściwości i cechy decydujące o skutecznej ochronie pakowanego wyrobu; walory ekologiczne; wzornictwo; walory estetyczne i reklamowe; walory informacyjne opisu na opakowaniu; przydatność do mechanizacji i automatyzacji procesów pakowania.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.