Francja jest pierwszym krajem, w którym będzie obowiązywał całkowity zakaz używania plastikowych talerzy, kubków i sztućców. To kontynuacja proekologicznegu trendu, jaki panuje we Francji, oraz realizacja kolejnej części projektu francuskiego rządu, który zakłada całkowite przejście na zieloną energię. Francja planuję redukcję liczby odpadów o połowę do 2025 r. , zmniejszenie zużycia paliw kopalnych o 30% do 2030 r. (w stosunku do 2012 r.) i w tym samym okresie zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 40% (w stosunku do 1990 r.).
Od 2020 r. wszystkie sztućce i naczynia jednorazowego użytku we Francji muszą być wykonane z materiałów pochodzenia biologicznego, które mogą być kompostowane np. z tektury. Początkowo, zakaz miał obowiązywać od 2017 r., jednak ministerstwo środowiska przesunęło termin, aby zarówno społeczeństwo jak i firmy miały czas „oswoić się” z zarządzeniem. Nowe prawo zostało uchwalone już rok temu, ale w życie weszło dopiero teraz.
Przypomnijmy, że od lipca bieżącego roku we Francji obowiązuje już zakaz sprzedaży toreb plastikowych o grubości większej niż 50 mikronów.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.