Zakup prezentu nie jest prostym zadaniem, nawet jak dobrze znamy osobę, którą chcemy obdarować. Staramy się aby było to coś niebanalnego, eleganckiego, co jednocześnie ucieszy i okaże się przydatne. Najprościej kupować prezenty dzieciom. Nastolatkom już dużo trudniej, a dorosłym, to oczywiście zależy również od konkretnej osoby, bardzo trudno. Powiedzmy sobie szczerze, czasy indywidualnych prezentów dawno minęły. Teraz kupuje się to co jest w sklepach i pojawia się w przedświątecznych reklamach, bo oczywiście ci, którym kupujemy prezent, chcą to właśnie, w większości wypadków, otrzymać (oglądają te same reklamy). Oczywiście są jeszcze wyjątki, ale one raczej potwierdzają ogólną regułę. Każdy z nas stara się znaleźć wspaniały prezent, nie można powiedzieć, że kupujemy coś „na odczepnego”, choć pewnie i takich przykładów znalazło by się sporo, ale jest to praktycznie niemożliwe. Kosztuje nas to sporo wysiłku, a efekty nie zawsze takie jak oczekiwaliśmy. Jeżeli więc prezent, choćby i najlepszy, i wyczekiwany prze obdarowaną osobę, nie pozwala nam okazać naszych uczuć, to może wykażmy się w opakowaniu.
Wydawałoby się, że nie jest to trudne zadanie, tym bardziej, że na sklepowych półkach jest tak wiele gotowych toreb i opakowań prezentowych. Niektóre sklepy nawet oferują usługę zapakowania towaru jako prezent. A gdy sklep tego nie robi, można znaleźć punkt świadczący tego typu usługi. Wystarczy więc jasno określić co nas interesuje, i albo znaleźć takie opakowanie i dodać karteczkę od siebie, albo zamówić i ktoś go dla nas wykona. Ale, właśnie nie o to chodzi. Oczywiście, w wielu wypadkach jest to może i najlepsze rozwiązanie, w świątecznym zawirowaniu brakuje czasu na wyjątkowe kreacje dla upominków, które trafią pod choinkę. Jednak nie zapominajmy o tym, że Święta są tylko raz w roku i poza poświęceniem czasu na wybór idealnie dobranego prezentu dla kogoś bliskiego, warto poświęcić trochę go dodatkowo, zadbać o ładne, wyglądające jak obietnica czegoś wyjątkowego opakowanie. Coś w czym będziemy mogli pokazać nasze zaangażowanie i to jak bardzo zależy nam na obdarowanej osobie.
Opakowanie może być naszym prezentem, przygotowanym własnoręcznie, pokazujące nasz indywidualność, i tylko ukrywające nabytą w sklepie zawartość. I nawet jeżeli będzie żyło jeden dzień, poprawi nam samopoczucie, jako że nasz prezent, pod pewnymi względami był wyjątkowy.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.