Zakup prezentu nie jest prostym zadaniem, nawet jak dobrze znamy osobę, którą chcemy obdarować. Staramy się aby było to coś niebanalnego, eleganckiego, co jednocześnie ucieszy i okaże się przydatne. Najprościej kupować prezenty dzieciom. Nastolatkom już dużo trudniej, a dorosłym, to oczywiście zależy również od konkretnej osoby, bardzo trudno. Powiedzmy sobie szczerze, czasy indywidualnych prezentów dawno minęły. Teraz kupuje się to co jest w sklepach i pojawia się w przedświątecznych reklamach, bo oczywiście ci, którym kupujemy prezent, chcą to właśnie, w większości wypadków, otrzymać (oglądają te same reklamy). Oczywiście są jeszcze wyjątki, ale one raczej potwierdzają ogólną regułę. Każdy z nas stara się znaleźć wspaniały prezent, nie można powiedzieć, że kupujemy coś „na odczepnego”, choć pewnie i takich przykładów znalazło by się sporo, ale jest to praktycznie niemożliwe. Kosztuje nas to sporo wysiłku, a efekty nie zawsze takie jak oczekiwaliśmy. Jeżeli więc prezent, choćby i najlepszy, i wyczekiwany prze obdarowaną osobę, nie pozwala nam okazać naszych uczuć, to może wykażmy się w opakowaniu.
Wydawałoby się, że nie jest to trudne zadanie, tym bardziej, że na sklepowych półkach jest tak wiele gotowych toreb i opakowań prezentowych. Niektóre sklepy nawet oferują usługę zapakowania towaru jako prezent. A gdy sklep tego nie robi, można znaleźć punkt świadczący tego typu usługi. Wystarczy więc jasno określić co nas interesuje, i albo znaleźć takie opakowanie i dodać karteczkę od siebie, albo zamówić i ktoś go dla nas wykona. Ale, właśnie nie o to chodzi. Oczywiście, w wielu wypadkach jest to może i najlepsze rozwiązanie, w świątecznym zawirowaniu brakuje czasu na wyjątkowe kreacje dla upominków, które trafią pod choinkę. Jednak nie zapominajmy o tym, że Święta są tylko raz w roku i poza poświęceniem czasu na wybór idealnie dobranego prezentu dla kogoś bliskiego, warto poświęcić trochę go dodatkowo, zadbać o ładne, wyglądające jak obietnica czegoś wyjątkowego opakowanie. Coś w czym będziemy mogli pokazać nasze zaangażowanie i to jak bardzo zależy nam na obdarowanej osobie.
Opakowanie może być naszym prezentem, przygotowanym własnoręcznie, pokazujące nasz indywidualność, i tylko ukrywające nabytą w sklepie zawartość. I nawet jeżeli będzie żyło jeden dzień, poprawi nam samopoczucie, jako że nasz prezent, pod pewnymi względami był wyjątkowy.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]