Podsumowania, plany, strategie. Tak standardowo rozpoczyna się działalność firm w nowym roku. Styczeń to najczęściej jeszcze spokojny okres, klienci robią to samo co my, więc zamówień, a przez to i pracy, jest mniej. Mamy więc czas na analizy i planowanie działań na bliższą i dalszą przyszłość.
Jedną z rzeczy, o której musimy pamiętać, to wydarzenia związane z naszą branżą. To ważne punkty na mapie naszych działań. Pozwalają nie tylko na bieżąco śledzić najnowsze trendy, ale również nawiązywać osobiste relacje z klientami, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe dla sprzedaży w sektorze B2B. Wdrażanie najnowszych rozwiązań i szybkie dopasowywanie się do nowych wymagań klientów przekłada się na lepsze produkty, szybsze wprowadzanie nowości na rynek, a w konsekwencji na wyższe zyski. Ważne jest więc „być na bieżąco”.
Pierwszym ważnym wydarzeniem dla branży są Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii RemaDays, które rozpoczną się 15 lutego w Warszawie. To cykliczna impreza odbywająca się od 2005 roku, i przyciągająca wystawców z całego świata. Kolejną, już bardziej specjalistyczną, są Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2017, które odbędą się w dniach 7-9 marca. W tym roku, po raz pierwszy towarzyszyć im będzie Giełda Opakowań, Materiałów i Urządzeń do Pakowania 2017. W założeniu ma to być miejsce spotkania producentów opakowań z kupcami, umożliwiające zawarcie kontraktów handlowych.
4 kwietnia rozpocznie się w Warszawie, prawdopodobnie najważniejsze wydarzenie wiosny w branży opakowań, Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations 2017. Odbywająca się już po raz 9. impreza, jest największą, w branży opakowań, w Europie Środkowo-Wschodniej. To okazja do zaprezentowania się szerszej publiczności, jak również do wzięcia udziału w licznych warsztatach, konferencjach oraz prezentacjach. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na warsztaty „Jak opakować brandy? Dowiedz się od praktyków, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje produkt i markę.”. To nie jedyne, czym chcemy Państwa zainteresować. Serdecznie zapraszamy również na nasze stoisko. Viki Family, jako producent opakowań tekturowych, oczywiście będzie obecny na targach.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.