Organizatorzy różnego typu festiwali na świeżym powietrzu, często mają duży kłopot ze sprzątaniem terenu z namiotów pozostawionych po zakończeniu festiwalu. Uczestnicy mają tendencję do ich porzucania. W odpowiedzi na ten problem holenderski start-up zaprojektował lekki i nadający się do recyklingu namiot KarTent, z tektury falistej, idealny właśnie na takie wydarzenia.
Namiot jest odporny na wiatr i warunki pogodowe, wytrzyma nawet 3 dni ciągłego deszczu (średnia długość festiwalu), mogą w nim spać wygodnie dwie osoby, a wnętrze namiotu pozostaje ciemne i chłodne. Namiot można przywieźć z sobą, lub wypożyczyć go od organizatorów festiwalu, którzy rozstawiają go przed rozpoczęciem imprezy, a później usuwają, przeznaczając go, w zależności od stanu, do ponownego użycia bądź recyklingu.
KarTent to namiot wykonany w 100% z tektury. Na razie istnieje w wersji dla 2 osób, ale projektanci pracują już nad większymi odmianami. Jest bardzo lekki, waży tylko 600 g. W całości nadaje się do recyklingu. Jego podłoga ma wymiary 150 x 220 cm, namiot po złożeniu ma 130 cm wysokości. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych materiałów, struktura namiotu może pochłonąć ilość wody stanowiącą do 400% jego masy, zachowując integralność. Sama produkcja jest dużo bardziej ekonomiczna i ekologiczna niż tradycyjnego namiotu, zużywa niewiele energii, a w procesie produkcji powstaje o połowę mniej dwutlenku węgla.
KarTent to świetne rozwiązanie na lato. Jest wystarczająco odporny na wilgoć, odpowiednia grubość tektury zapewnia właściwą izolację, stąd w letnie miesiące będzie w nim chłodniej, zwłaszcza, że tektura nie przepuszcza światła słonecznego. Upalne poranki nie będą już straszne. Jest to po prostu wygodne rozwiązanie wyjazdowe.
KarTent to nie tylko lekka, ekologiczna alternatywa dla klasycznego namiotu, ale też miejsce na różnego rodzaju ekspresję – duże powierzchnie namiotu można przeznaczyć na druk zdjęć, napisów, czy po prostu na reklamę. Projekt zdobyły już nagrodę w międzynarodowym konkursie Red Dot Awards za innowacyjne rozwiązanie.
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dynamicznie się zmienia, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz rosnących wymagań ekologicznych. Nowoczesne opakowania przestają być jedynie ochroną produktu – stają się narzędziem komunikacji, promocji oraz elementem wspierającym zrównoważony rozwój.
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]