Art Of Packaging – Perły wśród Opakowań to ogólnopolski konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. W tym roku odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja tego konkursu. Jego ideą jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Nagrody przyznawane są w dwóch kategoriach Debiuty i Professional.
W kategorii Debiuty, projekty mogą zgłaszać studenci i absolwenci szkół/uczelni, o profil związanym z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym, a które nie funkcjonuje jeszcze na rynku. W kategorii Professional projekty mogą zgłaszać projektanci, producenci i odbiorcy opakowań.
W obu kategoriach zwyciężyły opakowania kartonowe.
Zwycięzcą wśród profesjonalistów zostało opakowanie pod nazwą The Finest Easter Egg – pudełko na wielkanocne pralinki. Świąteczne opakowanie w kształcie wielkanocnej pisanki, ozdobione zielonymi, czerwonymi lub niebieskimi połyskującymi dodatkami to produkt inspirowany tradycyjnymi, eleganckimi jajami Faberge.
Wśród debiutantów pierwsze miejsce zdobyło opakowanie na skarpetki o nazwie Bandziorki autorstwa Filipa Radulaka, studenta Collegium Da Vinci w Poznaniu. Motywem przewodnim projektu opakowań Bandziorki były zgrywuśne jęzory – skarpetki wystające z „gęb” złodziejaszków.
Udostępnij
Udostępnij
W Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju od początku lipca można oglądać wystawę „Life of a Box” autorstwa Heshama Malika, pakistańskiego artysty mieszkającego w Czechach, o międzynarodowej renomie. Wystawa, będąca częścią globalnego projektu, ma na celu szerzenie świadomości ekologicznej, stymulowanie zmiany postaw i inspirowanie do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jej koncepcja wpisuje się w coraz bardziej […]
W obliczu narastającego kryzysu odpadowego i rosnącej presji regulacyjnej, rynek opakowań nadających się do recyklingu przechodzi dynamiczną transformację. Według danych zawartych w raporcie opublikowanym przez Meticulous Research, wartość tego rynku w 2024 roku wyniosła blisko 117 miliardów dolarów, a do 2035 roku ma przekroczyć 280 miliardów. Oznacza to średnioroczny wzrost na poziomie ponad 8%, co […]
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]