Instytut Pantone ogłosił, że kolorem roku 2020 jest Classic Blue, odcień niebieskiego, przypominający niebo o zmroku. Kolor roku ustalany jest w drodze długiego i przemyślanego procesu, który uwzględnia styl życia i trendy branżowe. Osoby odpowiedzialne za wybór, śledzą różne obszary ludzkiej aktywności – od mody, przez design, filmy, teledyski, po szeroko rozumianą popkulturę i na tej podstawie określają kolor na dany rok.
Zachowując spokój, pewność siebie i połączenie, ten trwały niebieski odcień podkreśla nasze pragnienie niezawodnego i stabilnego fundamentu, na którym można budować, gdy przekroczymy próg w nowej erze. – to opis uzasadniający wybór Classic Blue na kolor, który ma dyktować trendy w 2020 r.
Kolor roku to trochę samospełniająca się przepowiednia. Werdykt instytutu jest zawsze szeroko komentowany, przede wszystkim przez osoby związane z projektowaniem graficznym, ale także w innych branżach, w których kolorystyka odgrywa ważną rolę. Przekłada się to na to, że kolor ten zaczyna królować w modzie, dekoracji wnętrz, projektach graficznych, również w branży beauty.
Classic Blue oznaczany jest jako PANTONE 19-4052. Określa się go jako ponadczasowy, elegancki i prosty, a jednocześnie przyciągający spojrzenia intensywnością. Skłania do refleksji, ale podkreśla też stabilność i zaufanie oraz sprzyja koncentracji. Classic Blue to kolor przypominający niebo o zmierzchu, dodający otuchy, składający obietnicę ochrony i podkreślający nasze pragnienie posiadania stabilnego i pewnego fundamentu, na którym możemy budować przyszłość.
Ponieważ technologia wciąż wyprzedza zdolność ludzi do przetwarzania wszystkiego, łatwo jest zrozumieć dlaczego skłaniamy się ku kolorom które budzą zaufanie. Według Instytutu Pantone, w 2020 roku będziemy poszukiwali spokoju i ukojenia, a Classic Blue właśnie to nam zapewnia jako harmonijny i stonowany kolor.
Instytut Pantone jest jednostką badawczą barw firmy Pantone, specjalisty w zakresie kolorów i odcieni, który prowadzi ich systematykę. Najmodniejszy kolor roku ogłasza od 2000 r. promując w ten sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raporty trendów. Pierwszym kolorem roku był Cerulean Blue, kolorem roku 2019 był koral (living coral).
Źródło: pantone.com
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]