Instytut Pantone ogłosił, że kolorem roku 2020 jest Classic Blue, odcień niebieskiego, przypominający niebo o zmroku. Kolor roku ustalany jest w drodze długiego i przemyślanego procesu, który uwzględnia styl życia i trendy branżowe. Osoby odpowiedzialne za wybór, śledzą różne obszary ludzkiej aktywności – od mody, przez design, filmy, teledyski, po szeroko rozumianą popkulturę i na tej podstawie określają kolor na dany rok.
Zachowując spokój, pewność siebie i połączenie, ten trwały niebieski odcień podkreśla nasze pragnienie niezawodnego i stabilnego fundamentu, na którym można budować, gdy przekroczymy próg w nowej erze. – to opis uzasadniający wybór Classic Blue na kolor, który ma dyktować trendy w 2020 r.
Kolor roku to trochę samospełniająca się przepowiednia. Werdykt instytutu jest zawsze szeroko komentowany, przede wszystkim przez osoby związane z projektowaniem graficznym, ale także w innych branżach, w których kolorystyka odgrywa ważną rolę. Przekłada się to na to, że kolor ten zaczyna królować w modzie, dekoracji wnętrz, projektach graficznych, również w branży beauty.
Classic Blue oznaczany jest jako PANTONE 19-4052. Określa się go jako ponadczasowy, elegancki i prosty, a jednocześnie przyciągający spojrzenia intensywnością. Skłania do refleksji, ale podkreśla też stabilność i zaufanie oraz sprzyja koncentracji. Classic Blue to kolor przypominający niebo o zmierzchu, dodający otuchy, składający obietnicę ochrony i podkreślający nasze pragnienie posiadania stabilnego i pewnego fundamentu, na którym możemy budować przyszłość.
Ponieważ technologia wciąż wyprzedza zdolność ludzi do przetwarzania wszystkiego, łatwo jest zrozumieć dlaczego skłaniamy się ku kolorom które budzą zaufanie. Według Instytutu Pantone, w 2020 roku będziemy poszukiwali spokoju i ukojenia, a Classic Blue właśnie to nam zapewnia jako harmonijny i stonowany kolor.
Instytut Pantone jest jednostką badawczą barw firmy Pantone, specjalisty w zakresie kolorów i odcieni, który prowadzi ich systematykę. Najmodniejszy kolor roku ogłasza od 2000 r. promując w ten sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raporty trendów. Pierwszym kolorem roku był Cerulean Blue, kolorem roku 2019 był koral (living coral).
Źródło: pantone.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]