Dziś kolejny przykład na to, jak niesamowitym materiałem jest tektura. Przedstawiamy Daniela Agdaga, artystę mieszkającego w Melbourne, który tworzy z kartonu dzieła tak bardzo złożone i szczegółowe, że czasami trudno uwierzyć, iż powstały z tektury. Dodatkowo, z sukcesami, wykorzystuje swoje projekty do realizacji filmów poklatkowych, co czyni go artystą z pogranicza rzeźby i filmografii.
Daniel Agdag jest synem imigrantów z Armenii. Zanim zainteresował się tworzeniem ruchomych obrazów, studiował sztuki piękne. Jego twórczość była i jest prezentowana na wielu wystawach m.in. w Melbourne, Nowym Jorku, Londynie, Sydney, Hong Kongu; Bazylei czy Tokio. Obecnie jego prace znajdują się w kolekcjach prywatnych na całym świecie. Artysta jest trzykrotnym zdobywcą nagrody Dendy Award na festiwalu filmowym w Sydney, był także dwukrotnie nominowany do prestiżowej nagrody AFI/AACTA, którą zdobył w 2017 roku. Jego film Lost Property Office w 2018 roku został nominowany do Oscara za najlepszą krótkometrażową animację i był wyświetlany na całym świecie.
Artysta określa swoją twórczość jako symboliczną samoanalizę odtworzoną w trójwymiarowej formie, mechaniczny przejaw jego myśli i idei w odniesieniu do otaczającego go świata: Dzieło jest bezpośrednio i pośrednio wchłaniane przez systemy i interaktywną naturę, z której wywodzi swoje funkcje i cel. Jako całość jest wykonane ręcznie w subtelne i kusząco delikatne formy, które niosą ze sobą ukryte narracje przodków, motywy i unikalny język, który nie tylko napędza idee, ale nadaje im estetykę.
Artystę inspirują ukryte mechanizmy i systemy, które umożliwiają funkcjonowanie uprzemysłowionego światu, co skutkuje powstawaniem fantastycznych, pełnych inwencji i wymagających dużej wyobraźni konstrukcji. Jego bardzo szczegółowe rzeźby określa się jako architektoniczne w formie, kapryśnie przestarzałe i niewyobrażalnie zawiłe.
Głównym materiałem wykorzystywanym w twórczości i nośnikiem przekazu jest karton. O jego wyborze zdecydowało, jak mówi Agdag, utylitarne pochodzenie i monochromatyczna prezentacja, która tworzy paradoks kruchości i siły za pomocą struktur przypominających formy architektoniczne i maszyny. Tektura jest stałym elementem jego twórczości, zaczynając jako narzędzie, a stając się integralnym nośnikiem wypowiedzi.
Źródło: publicoffice.com.au
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]