Dziś kolejny przykład na to, jak niesamowitym materiałem jest tektura. Przedstawiamy Daniela Agdaga, artystę mieszkającego w Melbourne, który tworzy z kartonu dzieła tak bardzo złożone i szczegółowe, że czasami trudno uwierzyć, iż powstały z tektury. Dodatkowo, z sukcesami, wykorzystuje swoje projekty do realizacji filmów poklatkowych, co czyni go artystą z pogranicza rzeźby i filmografii.
Daniel Agdag jest synem imigrantów z Armenii. Zanim zainteresował się tworzeniem ruchomych obrazów, studiował sztuki piękne. Jego twórczość była i jest prezentowana na wielu wystawach m.in. w Melbourne, Nowym Jorku, Londynie, Sydney, Hong Kongu; Bazylei czy Tokio. Obecnie jego prace znajdują się w kolekcjach prywatnych na całym świecie. Artysta jest trzykrotnym zdobywcą nagrody Dendy Award na festiwalu filmowym w Sydney, był także dwukrotnie nominowany do prestiżowej nagrody AFI/AACTA, którą zdobył w 2017 roku. Jego film Lost Property Office w 2018 roku został nominowany do Oscara za najlepszą krótkometrażową animację i był wyświetlany na całym świecie.
Artysta określa swoją twórczość jako symboliczną samoanalizę odtworzoną w trójwymiarowej formie, mechaniczny przejaw jego myśli i idei w odniesieniu do otaczającego go świata: Dzieło jest bezpośrednio i pośrednio wchłaniane przez systemy i interaktywną naturę, z której wywodzi swoje funkcje i cel. Jako całość jest wykonane ręcznie w subtelne i kusząco delikatne formy, które niosą ze sobą ukryte narracje przodków, motywy i unikalny język, który nie tylko napędza idee, ale nadaje im estetykę.
Artystę inspirują ukryte mechanizmy i systemy, które umożliwiają funkcjonowanie uprzemysłowionego światu, co skutkuje powstawaniem fantastycznych, pełnych inwencji i wymagających dużej wyobraźni konstrukcji. Jego bardzo szczegółowe rzeźby określa się jako architektoniczne w formie, kapryśnie przestarzałe i niewyobrażalnie zawiłe.
Głównym materiałem wykorzystywanym w twórczości i nośnikiem przekazu jest karton. O jego wyborze zdecydowało, jak mówi Agdag, utylitarne pochodzenie i monochromatyczna prezentacja, która tworzy paradoks kruchości i siły za pomocą struktur przypominających formy architektoniczne i maszyny. Tektura jest stałym elementem jego twórczości, zaczynając jako narzędzie, a stając się integralnym nośnikiem wypowiedzi.
Źródło: publicoffice.com.au
Udostępnij
Udostępnij
Nowe Rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przemieszczania odpadów (EU Waste Shipment Regulation – WSR 1157/2024) budzi poważne obawy wśród przedstawicieli sektora recyklingu. Europejska Konfederacja Przemysłu Recyklingowego (EuRIC) stanowczo apeluje o natychmiastowe wydłużenie terminów wynikających z tego rozporządzenia, aby zapobiec destabilizacji rynków recyklingu oraz utracie konkurencyjności europejskiego przemysłu recyklingowego. Szczególnie zagrożony jest sektor recyklingu papieru i […]
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (CEPI) reprezentuje sektor celulozowo-papierniczy w Europie, zrzeszając 19 krajowych organizacji branżowych i niemal 860 zakładów produkcyjnych. Przemysł ten zatrudnia ponad 175 000 osób, generując przychody rzędu 100 miliardów euro rocznie. CEPI w pełni popiera unijny cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku i podejmuje działania na rzecz gospodarki cyrkularnej, w tym […]
E-CO BOX to innowacyjne opakowanie wysyłkowe stworzone z myślą o wymaganiach współczesnej branży e-commerce. W odpowiedzi na potrzeby firm poszukujących skutecznych, estetycznych i ekologicznych rozwiązań pakowania, ten produkt łączy nowoczesne technologie z wygodą użytkowania.
W świecie handlu detalicznego coraz większe znaczenie odgrywa optymalizacja procesów logistycznych i sprzedażowych, szczególnie w kontekście dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów. Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest właściwe zarządzanie opakowaniami. To właśnie w tym obszarze niezwykle pomocnym narzędziem okazuje się „The Blue Book” – publikacja wydana przez Efficient Consumer Response (ECR) Executive Board. Nazywana […]