Unilever planuje na początku przyszłego roku wprowadzić testowo na brazylijski rynek detergenty w nowych papierowych opakowaniach. Jeśli test wypadnie pomyślnie, papierowe butelki pojawią się w kolejnych krajach.
Nowa technologia produkcji butelek na detergenty do prania na bazie papieru, została opracowana przy współpracy Unilevera z producentami opakowań. Prototyp ma zadebiutować w Brazylii na początku 2022 roku, a wkrótce potem zostać wprowadzony do obrotu w Europie i w innych krajach. Firma planuje również wykorzystać tą samą technologię do produkcji papierowych butelek na środki do pielęgnacji włosów.
Nowa technologia pozwala firmie Unilever pakować płynne produkty w nowatorski sposób, czyli pierwsze w swoim rodzaju butelki produkowane na bazie papieru, wykonane z celulozy pozyskiwanej w sposób zrównoważony i przeznaczone do recyklingu w strumieniu odpadów papierowych. Butelki od wewnątrz pokrywa specjalna powłoka o zastrzeżonej recepturze, która zabezpiecza opakowanie przed wodą. Dzięki niej papierowy materiał opakowaniowy nie pochłania wody, można więc przechowywać w nim płynne produkty, takie jak detergenty do prania, szampony i odżywki, które zawierają środki powierzchniowo czynne, substancje zapachowe i inne składniki aktywne.
Możliwość pakowania produktów płynnych w papierowe butelki bez dodatkowych warstw plastiku i nadające się do recyklingu, jest ogromnym osiągnięciem. To rozwiązanie, które pozwoli radykalnie ograniczyć zużycie plastiku. Jednak zanim takie butelki trafią do powszechnego użytku muszą przejść szereg testów, które sprawdzą jak zachowują się one w rzeczywistych sytuacjach, od transportu po przechowywanie w wysokiej wilgotności. Najważniejsza jest trwałość, zadowolenie użytkownika i ograniczenia wpływu na środowisko.
Aby ograniczyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, musimy kompleksowo przeanalizować sposób, w jaki projektujemy i pakujemy produkty – mówi Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever. – Wymaga to radykalnych zmian, którą można osiągnąć tylko dzięki współpracy całej branży. Technologia papierowych butelek to krok we właściwym kierunku i cieszymy się, że jesteśmy częścią tego procesu – testujemy i wdrażamy tą innowację w naszych produktach.
Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu produktów na planetę i dokonują wyborów zakupowych w oparciu o czynniki zrównoważonego rozwoju, w tym opakowania. Dostarczanie funkcjonalnie lepszych produktów, które rozwiązują ważne dla ludzi kwestie środowiskowe, takie jak innowacyjne, zrównoważone opakowania sprawia, że firmy stają się bardziej przyjazne dla środowiska, a przez to lepiej postrzegane.
Źródło: unilever.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.