Firma badawcza Smithers Piraopublikowała raport Przyszłość zrównoważonych opakowań dla e-handlu do 2023 r. (The Future of Sustainable E-commerce Packaging to 2023), w którym analizuje rynek opakowań dla e-handlu, szczególnie pod kątem ograniczania negatywnego ich wpływu na środowisko.
Raport ocenia, że całkowita wartość ekologicznych materiałów opakowaniowych stosowanych w e-handlu w 2018 r. wyniesie 32,9 mld USD, co oznacza znaczący wzrost w stosunku do 2017 r., w którym wartość ta wyniosła 28,2 mld USD. W ciągu najbliższych 5 lat popyt na ekologiczne materiały ma wzrosnąć do kwoty 63,3 mld dolarów, czyli prawie dwukrotnie. Dlaczego prognozy dla tego rynku są tak optymistyczne? Przyczyny są dwie – błyskawicznie rozwijający się handel internetowy oraz wymagania klientów.
E-commerce to niezwykle ważny sektor dla przemysłu opakowaniowego. Dominuje na nim sprzedaż detaliczna, a nie hurtowa, więc popyt na opakowania jest ogromny. Dodatkowo, opakowania odgrywają znacznie ważniejszą rolę w kreowaniu wizerunku niż w przypadkku sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Najczęściej są pierwszą rzeczą offline z którą konsument ma styczność, co powoduje, że sklepy coraz większą wagę przywiązują do opakowań oraz coraz chętniej inwestują w innowacyjne rozwiązania, które zarówno zapadają w pamięć klientów jak i budują pozytywną opinię o firmie.
Najważniejszym aspektem współczesnego e-handlu staje się zrównoważony rozwój, który ma zmienić opinię o tym kanale dystrybucji, który swoim zachowaniem w ostatnich latach zapracował na negatywne postrzeganie. Dotychczas, bardzo często, nawet małe gabarytowo produkty trafiały do klientów w dużych pudełkach wypełnionych ogromną ilością trudnych w utylizacji elementów zabezpieczających np. foli bąbelkowych czy styropianu. Obecnie szybko się to zmienia.
Opakowanie musi być bezpieczne dla produktu, to nadal kluczowa kwestia, bo uszkodzenie towaru jest najmniej zrównoważonym rozwiązaniem. Koniecznym staje się jednak znalezienie złotego środka między ekologicznością opakowania a jego zdolnością do zabezpieczania produktów. Jeżeli klient otrzymuje produkt zapakowany w pudełko wypełnione ochronnym styropianowym groszkiem budzi w nim to negatywne odczucia, bo nie jest to produkt ekologiczny. A przecież można stosować formatki (wkładki) tekturowe. Takie zabezpieczenia mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne i lepiej nadająsię do recyklingu przez co są znacznie lepiej postrzegane przez klientów.
Producenci opakowań i właściciele sklepów widzą, że najlepszym rozwiązaniem są opakowania monomateriałowe, w pełni nadające się do recyklingu. Z tego powodu wkładki z masy papierowej i tektury szybko zyskują na popularności. Rozwiązanie w którym zarówno pudełko, jak i zabezpieczenia wykonane są z jednego surowca jest najlepszym sposobem na zyskanie w oczach klientów. Rośnie więc zainteresowanie materiałami ochronnymi wykonanymi z tektury, która i tak ma ogromny, ok. 80%, udział w tym rynku.
Poznaj propozycję Producenta Opakowań Tekturowych Viki Famili opakowań dla e-commerce.
Źródło: Smithers Pira, www.smitherspira.com/industry-market-reports/packaging/e-commerce-sustainability-packaging
Udostępnij
Udostępnij
Od wieków drzewa fascynują ludzi swoją długowiecznością, majestatycznym wyglądem i zdolnością przetrwania w ekstremalnych warunkach. Najstarsze drzewa na świecie, liczące tysiące lat, są świadkami historii i zmian klimatycznych, które przetoczyły się przez Ziemię. Najstarszym znanym okazem na świecie jest świerk „Old Tjikko” rosnący w Szwecji, a w Polsce najstarszym drzewem jest cis pospolity z Henrykowa […]
Opakowania są nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, pełniąc kluczową funkcję w ochronie i transporcie towarów. Jednak ich masowe zużycie prowadzi do poważnych wyzwań związanych z gospodarką odpadami. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, dotyczący rynku recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce w 2022 roku, rzuca światło na skalę problemu i stanowi ważny głos w […]
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, segregacja odpadów staje się kluczowym elementem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tego obowiązku, a segregacja odpadów opakowaniowych staje się normą w codziennym życiu. Wzrost zaangażowania społeczeństwa jest zauważalny, jednak wyniki […]
Konkurs ART OF PACKAGING to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży opakowań, przyciągające projektantów, studentów oraz profesjonalistów z całego kraju. Edycja 2024, podobnie jak poprzednie, była okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w projektowaniu opakowań, a także miejscem, w którym spotkały się wizje twórców i przedstawicieli przemysłu opakowaniowego. Gala Finałowa, która odbyła […]