Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów w internecie. Od rozpoczęcia pandemii i pierwszego lockdownu w marcu 2020 r., proces ten znacznie przyspieszył. Przełożyło się to na gwałtowny wzrost popytu na ekologiczne opakowania dla e-handlu, nie tylko w naszym kraju, ale w całej w Europie. Największe wzrosty sprzedaży w tym kanale odnotowują branża spożywcza, branża odzieżowa oraz branża elektroniki domowej i biurowej.
Taki rozwój sytuacji nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Nadal wiele firm nie korzysta ze zrównoważonych opakowań, a jeśli nawet wybiera opakowania kartonowe, to stosuje uniwersalne pudełka wysyłkowe do pakowania wszystkich produktów, co przekłada się na nieefektywność łańcucha dostaw. Źle dobrane opakowania powodują, że podczas transportu jest dużo pustej przestrzeni, a to oznacza większą liczbę dostawy, przez co do atmosfery dostaje się więcej dwutlenku węgla.
A wystarczy dobrze zaprojektować opakowanie, które nie tylko jest właściwie dopasowane do oferty sklepu, ale i maksymalizuje wykorzystywanie włókien, co chroni zasoby naturalne planety. Współczesne technologie pozwalają produkować krótkie serie opakowań tekturowych, spersonalizowanych pod konkretne produkty. Wystarczy współpraca z producentem opakowań tekturowych, który zajmie się pełną obsługą, od przygotowania odpowiednich projektów, poprzez produkcję, aż po dostawę gotowych pudełek wysyłkowych do odbiorcy.
Jest to rozwiązanie trochę droższe, niż wyprodukowanie uniwersalnych pudełek w dużym nakładzie, ale tego oczekują konsumenci. A stosowanie ekologicznych opakowań, dopasowanych do dostarczanych towarów może zwiększyć sprzedaż w internecie. Firmy muszą uświadomić sobie zmianę preferencji klientów i dostosować się do ich potrzeb. Już ponad 30% polskich klientów przyznało, że całkowicie zaprzestało kupowania określonych marek, ponieważ ich opakowania nie były przyjazne dla środowiska.
Już widać zmiany w podejściu firm do pakowania produktów. Wiele marek odzieżowych owija ubrania w papier, a nie jak wcześniej w folię i wysyła je w tekturowych opakowaniach. Sklepy spożywcze i z elektroniką, wcześniej pakowały każdą rzecz osobno, w folię bąbelkową oklejoną taśmą, a dodatkowo karton wysyłkowy wypchany był styropianem. Teraz folię zastąpił papier i wypełniacz tekturowy, a w pudełkach stosuję się tekturowe wkładki, które rozdzielają produkty lub zabezpieczają sprzęt elektroniczny podczas dostawy, zastępując styropianową piankę zwykle używaną do zabezpieczania elektroniki.
Zmiany następują, zależą jednak od podejścia konkretnej firmy do problemu. My możemy je przyspieszyć, bo klienci mają ogromny wpływ na postępowanie firm. Jeżeli będziemy domagać ekologicznych opakowań i wypełniaczy, to je otrzymamy. Bo firmy nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie naszych potrzeba.
A co obecnie najbardziej irytuje klientów sklepów internetowych? Mnóstwo folii użytej do pakowania, gigantyczne pudełka, niedopasowane do rozmiarów produktu ale również ulotki i wydrukowane rachunki, które można wysłać pocztą e-mail. Widać więc, że stosowanie ekologicznych rozwiązań podczas wysyłki pomaga zwiększyć udział w rynku. Wybierz więc ofertę producenta opakowań tekturowych i nawiąż stałą współpracę. Przyjazne dla środowiska opakowania dla handlu elektronicznego, zaprojektowane są z myślą o zaspokojeniu zarówno wymagań sklepu internetowego, pozytywnego odbioru konsumenta, jak i wspierania efektywnej dostawy. Sprawdź ofertę Producenta Opakowań Tekturowych Viki Family!
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi – wydarzenie, które od ponad 50 lat jednoczy ludzi na całym świecie wokół troski o środowisko naturalne. Tegoroczne hasło „Nasza moc. Nasza planeta” przypomina, że każdy z nas może mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. W obliczu kryzysu klimatycznego, utraty różnorodności biologicznej i narastających problemów z odpadami, […]