Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów w internecie. Od rozpoczęcia pandemii i pierwszego lockdownu w marcu 2020 r., proces ten znacznie przyspieszył. Przełożyło się to na gwałtowny wzrost popytu na ekologiczne opakowania dla e-handlu, nie tylko w naszym kraju, ale w całej w Europie. Największe wzrosty sprzedaży w tym kanale odnotowują branża spożywcza, branża odzieżowa oraz branża elektroniki domowej i biurowej.

Taki rozwój sytuacji nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Nadal wiele firm nie korzysta ze zrównoważonych opakowań, a jeśli nawet wybiera opakowania kartonowe, to stosuje uniwersalne pudełka wysyłkowe do pakowania wszystkich produktów, co przekłada się na nieefektywność łańcucha dostaw. Źle dobrane opakowania powodują, że podczas transportu jest dużo pustej przestrzeni, a to oznacza większą liczbę dostawy, przez co do atmosfery dostaje się więcej dwutlenku węgla.

A wystarczy dobrze zaprojektować opakowanie, które nie tylko jest właściwie dopasowane do oferty sklepu, ale i maksymalizuje wykorzystywanie włókien, co chroni zasoby naturalne planety. Współczesne technologie pozwalają produkować krótkie serie opakowań tekturowych, spersonalizowanych pod konkretne produkty. Wystarczy współpraca z producentem opakowań tekturowych, który zajmie się pełną obsługą, od przygotowania odpowiednich projektów, poprzez produkcję, aż po dostawę gotowych pudełek wysyłkowych do odbiorcy.

Jest to rozwiązanie trochę droższe, niż wyprodukowanie uniwersalnych pudełek w dużym nakładzie, ale tego oczekują konsumenci. A stosowanie ekologicznych opakowań, dopasowanych do dostarczanych towarów może zwiększyć sprzedaż w internecie. Firmy muszą uświadomić sobie zmianę preferencji klientów i dostosować się do ich potrzeb. Już ponad 30% polskich klientów przyznało, że całkowicie zaprzestało kupowania określonych marek, ponieważ ich opakowania nie były przyjazne dla środowiska.

Już widać zmiany w podejściu firm do pakowania produktów. Wiele marek odzieżowych owija ubrania w papier, a nie jak wcześniej w folię i wysyła je w tekturowych opakowaniach. Sklepy spożywcze i z elektroniką, wcześniej pakowały każdą rzecz osobno, w folię bąbelkową oklejoną taśmą, a dodatkowo karton wysyłkowy wypchany był styropianem. Teraz folię zastąpił papier i wypełniacz tekturowy, a w pudełkach stosuję się tekturowe wkładki, które rozdzielają produkty lub zabezpieczają sprzęt elektroniczny podczas dostawy, zastępując styropianową piankę zwykle używaną do zabezpieczania elektroniki.

Zmiany następują, zależą jednak od podejścia konkretnej firmy do problemu. My możemy je przyspieszyć, bo klienci mają ogromny wpływ na postępowanie firm. Jeżeli będziemy domagać ekologicznych opakowań i wypełniaczy, to je otrzymamy. Bo firmy nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie naszych potrzeba.

A co obecnie najbardziej irytuje klientów sklepów internetowych? Mnóstwo folii użytej do pakowania, gigantyczne pudełka, niedopasowane do rozmiarów produktu ale również ulotki i wydrukowane rachunki, które można wysłać pocztą e-mail. Widać więc, że stosowanie ekologicznych rozwiązań podczas wysyłki pomaga zwiększyć udział w rynku. Wybierz więc ofertę producenta opakowań tekturowych i nawiąż stałą współpracę. Przyjazne dla środowiska opakowania dla handlu elektronicznego, zaprojektowane są z myślą o zaspokojeniu zarówno wymagań sklepu internetowego, pozytywnego odbioru konsumenta, jak i wspierania efektywnej dostawy. Sprawdź ofertę Producenta Opakowań Tekturowych Viki Family!

Udostępnij

Udostępnij