Pro Carton, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Kartonu i Tektury, którego celem jest promowanie wykorzystania tektury jako zrównoważonego ekonomicznie i ekologicznie materiału do opakowań, podejmuje działania, aby słowo „karton” (ang. cartonboard) znalazło się w Oxford English Dictionary, ponieważ do tej pory nie ma tam takiego hasła.
W ramach kampanii promocyjnej wykonany został ogromny słownik o wysokości 1,5 metra, w całości z odnawialnej, nadającej się do recyklingu i biodegradowalnej tektury, w którym umieszczona została definicja słowa karton. Przy projekcie słownika stowarzyszenie współpracowało z Graphic Packaging. Podczas tworzenia napotkali oni szereg wyzwań ze względu na imponujący rozmiar „książki”.
W pierwszym etapie produkcji słownika, połączono dwa arkusze tektury, aby utworzyć strony, a następnie przymocowano do nich 26 elementów (pudeł kartonowych), które utworzyły strukturę przypominającą plaster miodu. Następnie na powstałą konstrukcję nałożono zadrukowane strony oraz zainstalowano trzy zawiasy. W ten sposób powstała stabilna, otwierana „książka” która prezentuje definicję kartonu.
Tony Hitchin , dyrektor generalny Pro Carton, tak skomentował powstanie ogromnego dzieła: …Chcieliśmy, aby słownik był imponujących rozmiarów, aby wyróżniał się i intrygował publiczność podczas naszej kampanii. Jego wielkość oraz możliwość otwierania i zamykania świadczy o wytrzymałości i wszechstronności kartonu.
Rzecznik stowarzyszenia powiedział: W sytuacji, gdy nasz świat znajduje się w stanie zagrożenia klimatycznego, dziwi mnie, że Oxford University Press nie dostrzega znaczenia i przydatności kartonu. Ten wyjątkowo wszechstronny materiał jest odnawialny, nadaje się do recyklingu i ulega biodegradacji, co oznacza, że jest doskonałym przykładem gospodarki obiegu zamkniętego. Musimy kontynuować rozmowy na temat zrównoważonych opakowań i zachęcamy pracowników Oxford English Dictionary, aby przyłączyli się do nas w tym ruchu na rzecz zmiany świata na lepsze.
Źródło: procarton.com
Udostępnij
Udostępnij
Rynek opakowań zyskuje na znaczeniu szczególnie w e-commerce, logistyce i handlu detalicznym. W obliczu wymogów środowiskowych i konsumenckich, warto przyjrzeć się bliżej, jakie perspektywy rysują się przed dwoma dominującymi materiałami – tekturą i plastikiem.
Rynek opakowań dedykowanych e-commerce przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez rosnące wymagania konsumentów, rozwój technologii oraz globalne trendy zrównoważonego rozwoju. Według raportu The Future of E-commerce Packaging to 2029 (Przyszłość opakowań dla e-commerce do 2029 r.) opracowanego przez firmę Smithers, wartość globalnego rynku opakowań dla e-handlu osiągnęła w 2024 roku 75,3 miliarda dolarów, a do […]
Biogospodarka staje się coraz bardziej strategicznym kierunkiem rozwoju przemysłu w Europie, łącząc potencjał odnawialnych zasobów naturalnych z innowacyjnymi technologiami. W centrum tej transformacji znajduje się sektor leśno-drzewny i przemysł celulozowo-papierniczy, który już teraz generuje wartość dodaną na poziomie 25 miliardów euro rocznie i inwestuje ponad 5 miliardów euro w nowe technologie i rozwój. CEPI, reprezentując […]
Branża opakowań dynamicznie się zmienia, odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, w tym rosnące wymagania konsumentów, zmiany legislacyjne, rozwój technologii i globalne dążenie do zrównoważonego rozwoju. Dziś opakowanie nie jest już wyłącznie funkcjonalnym dodatkiem do produktu, ale narzędziem komunikacji, innowacji i odpowiedzialności środowiskowej. Oto najważniejsze trendy, które kształtują obecnie rynek opakowań.