Jak dobrze przygotować przesyłkę

Towar wysyłany przez sklepy internetowe, zanim do nas trafi, przebywa długą drogę i jest narażony na sporo niebezpieczeństw. Najpierw kurier umieszcza go w samochodzie, następnie trafia do sortowni, potem kolejny samochód i punkt odbioru i tak dalej. Jest co najmniej kilka razy przeładowywany i przewożony zanim trafi w nasz ręce. Nie jest trudno uszkodzić przesyłkę, przy tych działaniach. Aby paczka dotarła do odbiorcy nienaruszona, należy ją właściwie przygotować do takiej drogi.

Podstawą bezpiecznego transportu jest dobór odpowiedniego opakowania wysyłkowego. To pierwszy i najważniejszy punkt w procesie dostawy towaru. Najlepiej do tego zadania nadają się opakowania kartonowe. Są wytrzymałe, świetnie amortyzują ewentualne uderzenia (np. przy przerzucaniu paczek), lekkie (nie zwiększą wagi przesyłki) oraz, co obecnie bardzo ważne, są przyjazne dla środowiska.

Wybierając kartonowe opakowanie wysyłkowe, musimy dostosować je do asortymentu sklepu. Optymalnym rozwiązaniem jest dysponować co najmniej kilkoma rodzajami opakowań, różniących się rozmiarami i wytrzymałością i na bieżąco wybierać to, które najlepiej pasuje do danego zamówienia. W zbyt dużych opakowaniach, towar może się przesuwać, a więc narażony jest na uszkodzenie podczas transportu. Musimy więc zastosować dużo wypełniaczy, a to ani nie jest ani dobrze widziane przez odbiorców, ani efektywne ekonomicznie. Zbyt małe opakowania natomiast, mogą zostać uszkodzone prze samą zawartość która będzie je rozpychać, tym samym bardziej narażając się na uszkodzenie przy nawet lekkim uderzeniu w opakowanie.

Ważną rzeczą jest wytrzymałość opakowania. Jeżeli asortyment sklepu to ciężkie przedmioty, trzeba wybrać odpowiednio do ich wagi opakowania np. z 5-warstwowej tektury falistej. W przypadku większości wysyłek, wystarczające są opakowania z 3-warstwowej tektury.

Pudełko wysyłkowe to nie wszystko. Aby solidnie zabezpieczyć towar często potrzebne są usztywniacze, wkładki czy kratki. Najlepiej, aby również wykonane były z tektury. Ich kształt i rozmiary, także powinny być dopasowane do asortymentu sklepu. I ostania rzecz, czyli wypełniacz. Przy wysyłce kilku różnych przedmiotów nie da się idealnie dopasować opakowania, więc puste miejsca musimy czymś wypełnić. Oczywiście, także najlepiej wybrać wypełniacz z kartonu lub papieru. Ekologia to nie tylko wymagania klienta, to konieczność ochrony środowiska, która jest w interesie wszystkich.

Na koniec zabezpieczamy pudełko przed otwarciem. Jeśli korzystasz z opakowań specjalnie zaprojektowanych dla branży e-commerce, to wyposażone są one w pasek klejowy, który umożliwia szybkie zamknięcie i nie wymaga stosowania taśmy klejącej. W przypadku gdy do wysyłki używasz pudełek klapowych, to trzeba je odpowiednio zakleić taśmą. Najlepiej skorzystać z wytrzymałych taśm, przygotowanych specjalnie do takich paczek i nie przesadzać z ilością.

Właściwe zapakowanie towaru jest bardzo ważne. To wizytówka firmy na podstawie której klient wyrobi sobie zdanie na jej temat. Jeżeli przesyłka jest estetyczna i przygotowana zgodnie z ekologią, to wizerunek ten zapadnie mu w pamięć. Przy kolejnych zakupach chętnie więc ponownie skorzysta z oferty tej firmy. W innym przypadku, może się zniechęcić i poszuka innego sklepu. Warto tu przytoczyć statystyki z badania konsumenckiego Circular Voice. W poprzednim roku, 39% konsumentów zrezygnowało z ofert, których sposób dostarczania nie odpowiadał zasadom zrównoważonego rozwoju.

Sposób pakowania jest też ważny z innego powodu. W przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu, korzystne rozpatrzenie reklamacji często jest uzależnione od tego, czy została ona właściwie zapakowana. Warto więc postarać się i korzystać z dobrych opakowań wysyłkowych, nawet jeśli będzie to trochę droższe rozwiązanie.

Bookmark the permalink.