Jakość zapakowania przesyłki może zadecydować o tym, czy klient ponownie skorzysta z usług naszego e-sklepu. Należy koniecznie uniknąć błędów przy pakowaniu przedmiotów do wysyłki, aby nie psuć opinii sklepu i nie zniechęcać klientów do ponownych zakupów.
Często nie zdajemy sobie sprawy, jak pozornie nieistotne szczegóły wpływają na to, w jaki sposób klienci będą postrzegać nasz sklep internetowy. Jednym z ważnych czynników, wpływających na ich ocenę, jest jakość zapakowania przesyłki. Zdarza się, że transakcja przebiega modelowo, a klient mimo tego z zakupów nie jest zadowolony – właśnie przez nieprawidłowo wykonaną paczkę.
Takich problemów na szczęście łatwo uniknąć. Umiejętne zapakowanie towaru nie jest bowiem ani czasochłonne, ani też nie generuje dużych kosztów. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie pudełka kartonowe, a przy pakowaniu pamiętać o kilku najważniejszych zasadach. Jak jednak wybrać najlepsze opakowanie? Jak estetycznie i – co najważniejsze – bezpiecznie zapakować produkty przesyłane do klientów e-sklepu?
Jeśli chodzi o zadowolenie klientów i bezpieczeństwo przesyłki, najgorszym co możemy zrobić, jest użycie niskiej jakości opakowań. Często popełnianym błędem jest wykorzystanie zbyt zużytych kartonów z odzysku, czyli używanych już wcześniej do wysyłki, i – co niestety zdarza się dość często – uszkodzonych. Takie pudełka na pewno nie gwarantują naszej przesyłce ochrony przed niekorzystnymi czynnikami i sprawiają, że dociera ona do adresata, w stanie dalekim od tego, czego oczekują obie strony. Naraża to sklep na reklamację, co zawsze jest stratą, dodatkowo, co jeszcze gorsze, na niezadowolenie klienta, który zbyt długo musi czekać na otrzymanie swoich zakupów, gdy trzeba wysłać je ponownie.
Opakowania kartonowe, w których wysyłamy sprzedawane przedmioty koniecznie powinny być solidne. Przy wysyłaniu bardziej wartościowych towarów, dobrym rozwiązaniem jest zamówienie opakowań fasonowych, które dzięki specjalnemu systemowi zamykania nie sprawiają problemów przy rozpakowywaniu, gwarantując jednocześnie doskonałą ochronę znajdujących się w środku produktów.
Nawet najlepsze pudła tekturowe nie zapewnią jednak tego, że towary dotrą do kupującego w odpowiednim stanie, jeśli przesyłka nie będzie odpowiednio zapakowana. Za uszkodzenia w transporcie odpowiadają zazwyczaj puste przestrzenie pozostawione w opakowaniu podczas pakowania. Większość sklepów z tym problemem radzi sobie upychając do środka szary papier, stare gazety lub nawet firmowe dokumenty. W dobie coraz większego wpływu wizerunku firmy na zakupy oraz coraz bardziej estetycznych przesyłek, takie wypełnienie paczki nie może być dobrze odebrane przez klienta. Warto więc zainwestować w specjalnie przygotowane wypełniacze z tektury. Nie tylko estetycznie wypełnią pudełko oraz dużo lepiej zabezpieczą towar niż pognieciony papier, ale są także znacznie lepiej oceniane przez odbiorców niż wypełniacze z tworzyw sztucznych.
Oczywiście od estetyki wnętrza paczki jeszcze ważniejsze jest to, jak prezentuje się ona z zewnątrz. Dobrą praktyką jest więc stosowanie wyprodukowanych specjalnie dla naszej firmy pudełek. Elegancki nadruk na kartonie nie kosztuje dużo, a znacznie podniesie oceną klienta na temat naszego sklepu.
Posiadasz sklep internetowy? Nie stosujesz jeszcze spersonalizowanych rozwiązań pakowania i wysyłania towaru? Sprawdź naszą ofertę. Posiadamy rozwiązanie przygotowane specjalnie dla branży e-commerce, wysokiej jakości opakowania wysyłkowe w atrakcyjnych cenach. Zapraszamy do kontaktu.
Udostępnij
Udostępnij
Od 1 października 2025 roku w Polsce oficjalnie obowiązuje system kaucyjny — to jedna z najpoważniejszych zmian w polityce gospodarki odpadami w ostatnich latach. Nowe regulacje dotyczą przede wszystkim opakowań po napojach: plastikowych butelek PET, metalowych puszek i (docelowo) szklanych butelek wielokrotnego użytku. Celem systemu jest promowanie recyklingu i ograniczanie ilości odpadów trafiających do środowiska.
Projekt ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, zawierający nowe założenia systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), budzi duże kontrowersje wśród przedsiębiorców, organizacji odzysku i przedstawicieli branży opakowaniowej. Z jednej strony zakłada on przeniesienie części kosztów związanych z gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi na producentów i importerów, zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”, ale jednocześnie jego kształt i sposób działania […]
Rynek opakowań stoi dziś w obliczu nowych wyzwań, które mogą kształtować jego przyszłość na wiele lat. Raport Smithers prognozuje, że globalny popyt na opakowania ma osiągnąć 1,52 biliona dolarów do 2030 roku. W scenariuszu bazowym tempo wzrostu wynosi ok. 3,8 %, ale w wariancie optymistycznym może wzrosnąć do 3,9 %, zaś w pesymistycznym spaść do […]
Unia Europejska od kilku lat intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów i przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W odpowiedzi na wyzwania związane z nadmiernym zużyciem opakowań jednorazowych i negatywnym wpływem na środowisko naturalne, wprowadza nowe regulacje, które radykalnie zmieniają zasady projektowania, produkcji i utylizacji opakowań w całej UE.