Jeżeli ktoś korzysta z opakowań tekturowych już od pewnego czasu, na pewno jest już zorientowany w temacie i wie na co zwracać uwagę przy wyborze takich opakowań. Wiele firm nadal jednak korzysta z opakowań z tworzyw sztucznych lub innych materiałów, mniej przyjaznych dla środowiska niż karton i nie wie jak dokonać zmiany. Jak więc wybrać właściwe i najlepsze opakowania dla swoich produktów?
Tektura, dzięki nowinkom technologicznym, zyskuje nowe właściwości, co przekłada się na szersze możliwości jej stosowania. W coraz większym stopniu wykorzystuje się ją do produkcji opakowań, które jeszcze kilka lat temu (czy nawet miesięcy) zarezerwowane były dla innych materiałów. Opakowania tekturowe wzrost popularności zawdzięczają swoim właściwościom, naturalnemu pochodzeniu oraz opinii materiału przyjaznego dla środowiska. Ten ostatni aspekt, w pełni uzasadniony, w głównej mierze decyduje o wzroście wykorzystania opakowań kartonowych – po prostu, takich domagają się klienci. A wiadomo, jak klient czegoś wymaga, producent musi się dostosować.
Firmy chcą korzystać z opakowań tekturowych, ale często nie bardzo wiedzą na co zwracać uwagę przy ich wyborze. Oczywiście, można zdać się na producentów opakowań, którzy zatrudniają specjalistów i na pewno zaproponują właściwe opakowanie, ale samemu także trzeba trochę orientować się w temacie. Chociażby po to, aby wybrać ofertę opakowania, jeżeli producent zaproponuje kilka rozwiązań.
Na co więc zwracać uwagę przy ich wybieraniu? Jest kilka ważnych elementów, ale najważniejszy z nich to cel, jakiemu mają służyć pudełka tekturowe. Pozostałe aspekty, takie jak wielkość, wytrzymałość, kształt, konstrukcja w dużej mierze zostaną przez ten pierwszy i najważniejszy zdeterminowane. Przede wszystkim musimy więc określić rodzaj pudełka – czy to będzie opakowanie ekspozycyjne czy transportowe. Bardzo ważnym jest także, co będzie pakowane – tu trzeba uwzględnić kształt, wagę, odporność na wstrząsy, a także obecność ostrych elementów czy krawędzi. Ważne są również aspekty logistyczne, czyli np. to, czy towary składowane będą na paletach, bo to warunkuje rodzaj tektury, która zostanie użyta do produkcji opakowań.
Nie wolno pomijać również wyglądu pudełka. Opakowanie odpowiada za pierwsze wrażenie wywierane na potencjalnym kliencie, ważna jest więc zarówno jakość tektury, jak i nadruk. To wizytówka firmy, którą klient otrzyma wraz z towarem. Jeśli opakowanie spodoba się nabywcy, może zostać wykorzystane do domowego użytku, stając się na długo reklamą firmy. Ważny jest również certyfikat FSC umieszczony na opakowaniu. Jeżeli zdecydujesz się na opakowanie z certyfikowanej tektury, zapłacisz więcej, ale także wzrośnie ocena firmy w oczach nabywcy.
Nawet jeżeli zamawiasz niewielka liczbę opakowań, bo dopiero rozpoczynasz działalności lub jesteś w trakcie ich zmiany i testujesz nowe rozwiązania, nie rezygnuj z atrakcyjnego wyglądu pudełek, to bardzo ważny aspekt sprzedaży i wizerunku firmy. Koszt wykonania nadruku flexograficznego nie jest wysoki i można go wykonywać nawet przy krótkich seriach produkcyjnych.
To oczywiście tylko niektóre elementy, które należy wziąć pod uwagę, wybierając opakowanie z tektury. Jeżeli jednak je uwzględnisz, na pewno dobrze dopasujesz pudełko do towaru oferowanego przez firmę. Jeśli chodzi o techniczne parametry pudełek kartonowych, zaufaj producentowi opakowań. Posiada on doświadczenie, zdobyte dzięki wieloletniemu projektowaniu opakowań dla różnych branż, które pozwoli mu przygotować i przedstawić najlepszą propozycję dla Twojej firmy.
Udostępnij
Udostępnij
Nowe Rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przemieszczania odpadów (EU Waste Shipment Regulation – WSR 1157/2024) budzi poważne obawy wśród przedstawicieli sektora recyklingu. Europejska Konfederacja Przemysłu Recyklingowego (EuRIC) stanowczo apeluje o natychmiastowe wydłużenie terminów wynikających z tego rozporządzenia, aby zapobiec destabilizacji rynków recyklingu oraz utracie konkurencyjności europejskiego przemysłu recyklingowego. Szczególnie zagrożony jest sektor recyklingu papieru i […]
Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego (CEPI) reprezentuje sektor celulozowo-papierniczy w Europie, zrzeszając 19 krajowych organizacji branżowych i niemal 860 zakładów produkcyjnych. Przemysł ten zatrudnia ponad 175 000 osób, generując przychody rzędu 100 miliardów euro rocznie. CEPI w pełni popiera unijny cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku i podejmuje działania na rzecz gospodarki cyrkularnej, w tym […]
E-CO BOX to innowacyjne opakowanie wysyłkowe stworzone z myślą o wymaganiach współczesnej branży e-commerce. W odpowiedzi na potrzeby firm poszukujących skutecznych, estetycznych i ekologicznych rozwiązań pakowania, ten produkt łączy nowoczesne technologie z wygodą użytkowania.
W świecie handlu detalicznego coraz większe znaczenie odgrywa optymalizacja procesów logistycznych i sprzedażowych, szczególnie w kontekście dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów. Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest właściwe zarządzanie opakowaniami. To właśnie w tym obszarze niezwykle pomocnym narzędziem okazuje się „The Blue Book” – publikacja wydana przez Efficient Consumer Response (ECR) Executive Board. Nazywana […]