Opakowanie to nie tylko zabezpieczenie produktu. To ono przyciąga wzrok konsumenta, wpływa na jego decyzje zakupowe, zapewnia pierwszy kontakt z marką, komunikuje o zawartości oraz udziela odpowiedzi na inne ważne pytania nabywcy. Opakowanie jest więc bardzo ważnym elementem procesu sprzedaży, a jego właściwe zaprojektowanie to skomplikowany proces, w którym konieczna jest wizja, znajomość branży opakowań oraz analiza rynku.

Jak więc przygotować projekt najlepszego opakowania dla naszego produktu? Zacząć należy od podstaw, czyli najważniejszej funkcji opakowania – właściwego zabezpieczenia zawartości. To zdecyduje jaki rodzaj opakowania będzie najlepszy, określi optymalny rozmiar pudełka oraz gramaturę kartonu, z której powstanie opakowanie. Oczywiście opakowanie można wykonać również z innego materiału, należy jednak uwzględnić, jakie wystawi to świadectwo. Opakowanie kartonowe pokaże firmę jako odpowiedzialną społecznie, dla której ochrona środowiska naturalnego to priorytet. Zastosowanie tworzyw sztucznych może pokazać coś dokładnie odwrotnego. Ważna jest także funkcjonalność, a opakowania z tektury są także pod tym względem najlepsze, np. łatwo się je otwiera, a w razie potrzeby, równie łatwo się je zamknie.

Kolejnym krokiem przy projektowaniu opakowania jest uwzględnienie logistyki dostaw, czyli sposobu składowania w magazynie i podczas transportu, a także to jak i gdzie towar będzie sprzedawany. W przypadku tradycyjnego sklepu musimy porównać nasz produkt do konkurencji i zastanowić się, jak go na tym tle wyróżnić.

Estetyka opakowania oraz informacje, które się na nim znajdą zależą od grupy docelowej, do której kierujemy ofertę. Im ją dokładniej zdefiniujemy i lepiej dopasujemy opakowanie do ich oczekiwań, tym mamy większą szansę na sukces sprzedażowy. Podczas projektowania opakowania musimy także uwzględnić aktualne trendy na rynku opakowań. To co w danym momencie jest modne, decyduje nie tylko o branży modowej, meblowej, wystroju wnętrz itp., ale również o branży opakowań. To w połączeniu z określoną grupą docelową, da nam ostateczny wygląd opakowania. Jeżeli produkt kierujemy do szerszej grupy odbiorców, to często sukces zapewnia ich posegmentowanie i spersonalizowanie opakowania pod mniejsze grupy. Obecnie nie jest to problemem produkcyjnym.

Produkcja opakowań kartonowych, to proces zautomatyzowany. Producenci pudełek kartonowych posiadają maszyny, które po zaprogramowaniu, większość prac wykonują bez udziału ludzi oraz zapewniają ogromną różnorodność konfiguracji. Produkcja opakowań może więc zostać maksymalnie dopasowana do konkretnych potrzeb i wymagań.

Przygotowanie projektu idealnego opakowania to zadanie dla profesjonalisty, którego w dzisiejszych czasach wspiera odpowiednie oprogramowanie. Pozwala to na łatwe wprowadzanie zmian i nanoszenie poprawek, aż do osiągnięcia pożądanych rezultatów. Dopiero tak przygotowane opakowanie może trafić na linię produkcyjną, a następnie, w zależności od projektu, na kolejne etapy procesu technologicznego, jak nanoszenie nadruku, uszlachetnianie czy klejenie.

Zainteresowanych profesjonalnym projektem opakowań tekturowych zapraszamy do kontaktu.

Udostępnij

Udostępnij